Re: G200 a TNT a Savage3D

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 18 Nov 1998 - 17:49:26 MET

Cześć,

> Ja tez... ;-) Ale czekam... Beast SGRAM, TVout, DVD player...

Oczywiście nie sądze aby zastąpił mojego Viper'a 550 ale jestem nieco głodny
nowych testów.

> Sa. Tyle, ze mi nie udalo sie jeszcze niczego na nich uruchomic.
> Sprawdzalem dwa rodzaje aplikacji - Quake'a 2 i Win95 OGL ScreenSaver'y.
> Kupa. :(

No to w zasadzie można to ująć na dwa sposoby:
1. ICD jest w wersji pre alpha (czyli de facto nie ma go).
2. ICD jest w wersji release 1.0 ale Savage3D nie jest chip'em słabo
kompatybilnym a sterownik OpenGL nie pracuje "stabilnie".

> Ale - oczywiscie pamietasz - do Q2 jest minidriver chodzacy calkiem,
> calkiem (no - Voodoo2 to nie jest ale ;)...

Pytałem o OpenGL a nie o Quake'a. Rozumiem, że Unreal OpenGL Path z 2.19 nie
pójdzie również.

> Nie sprawdzalem; u mnie ustawienie szyny na 83MHz - to "downclock'ing"
> procesora (PII/400), na 100MHz szyny AGP (mam na AX6B zworke do
> ustawiania 1-1 PSB-AGP) chodzil mi ciagle, z tym, ze po uruchomieniu
> go uruchamialem aplikacje D3D. Nawet mowy nie ma (zwis smiertelny).
> W samych Windows'ach chodzil mi dobrze maksymalnie jakies 5 minut
> (no a potem D3D i bec).

Klasyka. Ale przyznam, że trudno znaleźć kartę AGP x2 idącą stabilnie na
100MHz. Natomiast 83MHz jest IMHO znacznie ważniejsze. Typowo CeleronA 333A @
416=5x83MHz np. u mnie. Jak by nie szedł na 83MHz to musiałbym zrzucić procek
z 416 na 375MHz (smutne).

> Musialbym zadobyc procesor FSB 66MHz zeby sprawdzic 83MHz; na mojej
> plycie (gdy mam procesor 100MHz) nie moge ustawic FSB <100MHz...

Nie masz wyłączenia autodetekcji zworką na płycie albo znajomego z takową
płytą. Raczej nie będziesz uziemiał pinów na procku do testu :-)

> No wiec sprawdzilem D3D raz i... mi nie poszlo (sorki - nie mam bladego
> pojecia, ktora wersje sprawdzalem). Okay - powalcze jeszcze raz
> (zrezygnowalem - bo po co ;-)...

A jest to ciekawe gdyż świadczy o stabilności sterownika D3D i jego
możliwościach.

> Ale to moze byc ciekawe; oczywiscie mysle tu o S3Gallery...

Po co się podniecać "sztucznym" (marketingowym jedynie) poziomem? Ciekawe jak
chodzi (szybkość) na Savage3D Heretic2, Blood2 i Shogo (engine D3D) a jak
NFS3.

> W moim Beast - 100MHz i tu i tu.

Jesteś pewny czy opierasz się na np. PowerStrip'ie.

> Znamionowe parametry Savage3D - to max 125MHz (i tu i tu).

Chyba docelowe kolejnych revision skoro znamionowe (z Bios'a karty) są na
100MHz.

> J.w. W powerStrip'ie mozna ustawic czestotliwosc max. 133MHz.
> Aha - pamiec i core - to jeden (IMHO) zegar; w PowerStrip'ie reguluje
> sie jednoczesnie obie wartosci (jednym suwakiem; drugi jest nieaktywny).

Aaa. No właśnie. Ile można ustawić to możesz sobie wyedytować w pstrip.ini
mnie interesuje na jakiej chodzi stabilnie (z wentylatorkiem).

> A jesli pytasz o moje doswiadczenia to udalo mi sie go zmusic do
> pracy przy 121MHz. Pojawiaja sie na pulpicie smieci ale FR konczy swoje
> dzialanie z wynikiem 4.44 dla 3D. Moze to i malo - ale pamietaj(cie),
> ze w mojej konfiguracja na Voodoo2 (103MHz) udalo mi sie uzyskac
> "tylko" 4.58... (w obu przypadkach PII/400 @ 112MHzx4, VSync OFF;
> Savage3D - S3TC OFF).

No jak Ci śmieci na pulpicie to IMHO pamięci Ci się nie wyrabiają i nie
powinieneś tego ustawienia brać pod uwagę. Mnie interesuje taka
częstotliwość, która zapewnia stabilną pracę w Heretic II, Unreal czy Shogo
przez wiele godzin.

> Coz... "TNT killer" to moze to nie jest. Ale w przeciwienstwie do
> Banshee korzysta z AGP w sluszny sposob; reasumujac - czolowka.
> Nie pierwsze miejsce ale - czolowka ! ;) (IMHO of course ;)

Widzisz dla mnie liczy się tylko realna prędkość i jakość obrazu w
konkretnych trybach aktualnie dostępnych gier. Prawdę mówiąc to mało mnie
interesuje jak Banshee korzysta z AGP jeśli np. (to tylko przykład) daje mi
lepszą od TnT prędkość w Unreal'u czy NFS3. Rozumiesz? Testy typu FR czy
3DMark99 są IMHO mydleniem oczu (często pokazują ewidentne bzdury, oderwane
od rzeczywistości). Mam nadzieję, że nie dałeś się złapać na chwyty
marketingowe S3 i zamiast po prostu grać to rozważasz zalety AGP DIME czy
S3TC itd. Savage3D wygląda na ciekawą propozycję. Oczywiście liczy się cena.
TnT "chodzą" już poniżej 600 zł. Jak z Savage3D? Jak dobiorę się do niego to
pewnie machnę jakiś post.

Pozdrawiam.
Kris.