Re: Jaka 17tka dobra (niech nawet bedzie droga)

Autor: Sebastian Stolarski (sebas_at__BLABLABLA_ns1.widzew.net)
Data: Tue 17 Nov 1998 - 14:58:33 MET

>Oto nieuswiadomiony uzytkownik monitora. Badz omamiony reklamami.
>Po co ustawiac 85 Hz, czy obraz drga przy 75 Hz badz 72 ?

Drga, dopiero 85 Hz mozna uznac za optymalne.

>Jesli ustawimy wysokie odswiezanie pionowe, to proporcjonalnie wzrasta
>czestosc odchylania poziomego oraz tzw. dot clock czyli czestosc
>potrzebna do taktowania pojedynczego pixla. A to w oczywisty sposob
>pogarsza ostrosc obrazu z powodu tlumienia na kablach i ukladach karty
>i monitora przenoszacych sygnaly do jakiegos tam pasma np. do 200Mhz.

Zgadza sie, im mniejsza czestotliwosc odswiezania, tym ostrzejszy obraz, ale
oczy chyba sa wazniejsze

>Im mniejszy dot clock tym ostrzejsze sa pionowe krawedzie pixli na obrazie.
>Dlatego trzeba ustawiac jak najnizsze odchylanie, ktore nie daje flickera.
>Wartosc ta jest osobniczo rozna. Moj ojciec uznaje za superstabilny obraz
>60 Hz. Ja ok 72 Hz na kineskopie w Viewsonicu PT775
>(flicker zalezy tez od dlugosci poswiaty luminoforu).
>
>Pawel/

60 Hz, przekaz ojcu wyrazy wspolczucia ;-)
Ja przy 800x600 mam 75 Hz i widze drganie ekranu, chociaz nie tak drazniace
jak przy 60 Hz

Odpowiadajac usun z adresu:
_BLABLABLA_
albo: