Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Piotr Kozłowski (siwus_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 22:46:11 MET

Dnia Sun, 15 Nov 1998 17:01:42 GMT, Vindex napisał(a):

>A le ja nie mam ochoty czekac - i wielu innych rowniez.

Ależ ja o tym wiem - Ty po prostu nie masz wyjścia - musisz gonić za
coraz szybszym sprzętem bo oprogramowanie windziane jest coraz większe i
coraz wolniejsze - aby zachować ten sam komfort pracy na noszej wersji
oprogramowania musisz kupować szybszy sprzęt - ja nie muszę.

>Mam sie zastanawiac jaki sprzet kupic bo chce uzywac Linux'a? Wybacz ale to
>nie dla mnie

Wybaczam ;-)

>Bardzo ciekawa definicja - wytlumacz to ich producentom. To jest
>metoda na ograniczenie ceny drukarki - to ze nie odpowiada Tobie nie
>swiadczy o tym ze innym nie moze odpowiadac

A komu to rozwiązanie odpowiada ? Kupa osób nawet nie wie co kupuje -
opamiętanie przychodzi gdy chcą coś zrobić w DOS czy innym systemie na
tym sprzęciku. Oszczędność jest pozorna. Zapłacisz mniej za wykastrowany
sprzęt a pieniądze stracisz na użytkowaniu tego sprzętu. Zobacz w
działaniu:
- skanery podłączane do LPT
- winmodemy
- windrukarki
I co, praca z nimi jest komfortowa ? To co robi masa listów zrozpaczonych
userów na grupach dyskusyjnych ?

>No comments. Mozliwosci Windows nie maja tu zadnego znaczenia

Jak to nie mają ?
Czyli wydajność windows będzie taka sama niezależnie czy będziesz używał
win-sprzętu czy też prawdziwego sprzętu który ma swój procesor ? Ta
dodatkowa moc potrzebna na obsługę tych protez bierze się z powietrza ?

>I Twoj wybor - bronisz innym takiego wyboru?

Nie bronię - tylko że niektórzy nie zdają sobie sprawy w co wdeptują
kupując namiastki sprzętu - a potem te żale na pcolu czy też pececie

>System jest jak sprzet - jest tylko dodatkiem.

Dodatkiem ? Może i dodatkiem, ale od tego dodatku zależy czy praca będzie
męką czy przyjemnością.

>Liczy sie oprogramowanie z ktorego korzystasz -
>a pod tym wzgledem Linux niestety nie jest najlepszy.

Jak dla kogo :-)

>Co jest smiesznym argumentem? To ze majac taka drukarke nie bede mogl
>z niej skorzystac? To Twoj argument jest smieszny - nie ma sterownika
>to sprzet do bani.

Nie - to Ty podałeś argument że Linux jest be bo nie obsługuje urządzeń
GDI. Ja Ci tłumaczę że obsługa takich urządzeń wiązałaby się ze spadkiem
wydajności systemu. To chyba jasne ?

>Ja akurat nie uzywam drukarek GDI - ale znam takich
>ktorzy ich uzywaja i sa z nich zadowoleni. Wytlumacz im ze maja
>przejsc na Linux'a i odstawic je na polke ...

Jak są zadowoleni to co mam im tłumaczyć ?
Tłumaczę Tobie, bo to Ty się dziwisz że nie ma obsługi sprzętu GDI pod
systemami innymi niż windows.

>No problem.

To nie było wymyślone z głowy. Ostatnio zmieniłem monitor z 14 na 15.
W trybie 800x600 literki są dla mnie za duże, w trybie 1024x768 wręcz
przeciwnie. Dlatego stworzyłem sobie tryb pośredni

>Da sie ustawic.

No to powiedz mi jak to osiągnąć

>Pytanie tylko po co?

Wyjaśniłem wyżej - brakuje mi tego w windows jak go odpalam

>Tak samo

>Tryby tekstowe w Windows?

Zapędziłem się - dla mnie to bardzo ważne :-)

>Zdaje sie zle widzisz. Punkt pierwszy rowniez da sie zrealizowac przy
>drobnym nakladzie pracy. Pytanie tylko po co? Dla zasady?

Czekam na opis - bardzo mi się to przyda - teraz muszę odpalać 1024x768 i
ustawiać duże czcionki

>Pytanie tylko czy mechanizm ekranow wirtualnych jest realizowany
>sprzetowo czy programowo? Bo w Windows'ach tez jestes w stanie
>osiagnac na kazdej karcie - _ale_software'owo

Sprzętowo ma się rozumieć. Każda karta SVGA z odpowiednią ilością pamięci
ma obsługę sprzętową - w windzie problem jest tylko z tym, że rzadko
który producent robi z tego użytek

>Owszem wyjasnie :
>Kalibracje kolorow,

Pierwsza rzecz której nie zrobię w Linuksie

>wlaczanie/wylaczanie pci-retries.

A z tym się nie spotkałem - możesz rozjaśnić problem ?

>Pozostaja
>jeszcze drobiazgi wynikajace z dostosowania do windows typu zapis
>ustawienia shortcut'ow, centrowanie dialogow

To specyfika windowsów, w uniksach to zależy od używanego widow-managera
a nie sterowników karty graficznej.

>albo mozliwosc
>ograniczenia akceleracji czesci funkcji GDI. Czy chodzby mozliwosc
>wykorzystania czesci 3D w ukladach Matrox'a

To druga rzecz, której nie zrobię, jak widać twierdzenie o marnej jakości
linuksowych driverów wyssałeś z palca - dlatgo właśnie się włączyłem do
tego długaaśnego wątku.

>Tym bardziej proponuje EOT - zwlaszcza ze z tematem to ona nie ma nic
>wspolnego

Czekam tylko na opis tworzenia własnych trybów, a potem EOT :-)

Pozdrowienia z Katowic

--
Piotr Kozłowski
siwus_at_priv.onet.pl * UIN:14466572