Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 18:01:42 MET

On Sun, 15 Nov 1998 01:53:34 GMT, siwus_at_priv.onet.pl (Piotr Kozłowski)
wrote:

<ciach>
>Pewnie tak - jak sam pewnie wiesz Linux od niedawna jest zauważany przez
>większe firmy, a na moment, kiedy sterowniki będą wypuszczać producenci
>sprzętu a nie ich użytkownicy musimy jeszcze trochę poczekać :-)

A le ja nie mam ochoty czekac - i wielu innych rowniez. Mam sie
zastanawiac jaki sprzet kupic bo chce uzywac Linux'a? Wybacz ale to
nie dla mnie

>Drukarka GDI to nie drukarka tylko jej namiastka.

Bardzo ciekawa definicja - wytlumacz to ich producentom. To jest
metoda na ograniczenie ceny drukarki - to ze nie odpowiada Tobie nie
swiadczy o tym ze innym nie moze odpowiadac

> Właśnie takie śmieci ze
>słówkiem win (no może oprócz win-mouse :-) ) w nazwie ograniczają jeszcze
>bardziej marniutkie możliwości windows.

No comments. Mozliwosci Windows nie maja tu zadnego znaczenia

> Sorry - ja wolę kupić prawdziwą
>drukarkę i używać systemu wielozadaniowego, stabilnego i wydajnego.

I Twoj wybor - bronisz innym takiego wyboru? System jest jak sprzet -
jest tylko dodatkiem. Liczy sie oprogramowanie z ktorego korzystasz -
a pod tym wzgledem Linux niestety nie jest najlepszy.

>Kupujesz win-urządzonka - Twoja sprawa, ale nie wysuwaj takich śmiesznych
>argumentów...

Co jest smiesznym argumentem? To ze majac taka drukarke nie bede mogl
z niej skorzystac? To Twoj argument jest smieszny - nie ma sterownika
to sprzet do bani. Ja akurat nie uzywam drukarek GDI - ale znam takich
ktorzy ich uzywaja i sa z nich zadowoleni. Wytlumacz im ze maja
przejsc na Linux'a i odstawic je na polke ...

>Czy Ty widziałeś w działaniu kartę Matroxa w Linuksie ?
>Ustaw na tych wspaniałych sterownikach windzianych:
>
>- własne tryby graficzne z dokładnością do piksela.(np 920x690_at_95Hz)

No problem. Da sie ustawic. Pytanie tylko po co?

>- częstotliwości odświeżania z dokładnością do Hz

Tak samo

>- własne tryby tekstowe (np 80x30x92 Hz)

Tryby tekstowe w Windows?

>- częstotliwości odświeżania w trybach tekstowych z dokładnością do Hz

j.w. Po co mam zmieniac czestotliwosc w trybach ktorych nie uzywam?
Dla zasady? W Linux'ie jest taka mozliwosc bo Linux z tego korzysta -
w wypadku windows nie ma takiej potrzeby

>Z tego co widzę w tych wspaniałych windzianych sterownikach Matroxa da
>się wykonać tylko punkt drugi a co do reszty zdajesz się na widzimisię
>producenta...

Zdaje sie zle widzisz. Punkt pierwszy rowniez da sie zrealizowac przy
drobnym nakladzie pracy. Pytanie tylko po co? Dla zasady?

>O takich rzeczach jak ekran wirtualny czy też centrowanie
>obrazu nie ma co wspominać bo te możliwości w Linuksie posiada każda
>karta SVGA. Jak jest w windows nie muszę Ci chyba tłumaczyć :-)

Pytanie tylko czy mechanizm ekranow wirtualnych jest realizowany
sprzetowo czy programowo? Bo w Windows'ach tez jestes w stanie
osiagnac na kazdej karcie - _ale_software'owo

>A może wymienisz mi co uważasz za takie wspaniałe w sterownikach
>windzianych Matroxa, bo pewnie mamy inne poglądy na temat możliwości
>sterowników kart graficznych ?

Owszem wyjasnie :
Kalibracje kolorow, wlaczanie/wylaczanie pci-retries. Pozostaja
jeszcze drobiazgi wynikajace z dostosowania do windows typu zapis
ustawienia shortcut'ow, centrowanie dialogow albo mozliwosc
ograniczenia akceleracji czesci funkcji GDI. Czy chodzby mozliwosc
wykorzystania czesci 3D w ukladach Matrox'a

>No, to wszystko co miałem do powiedzenia w tym wątku, o ile pamiętam miał
>się on zwijać a wyszło z niego znowu to co zwykle :-)

Tym bardziej proponuje EOT - zwlaszcza ze z tematem to ona nie ma nic
wspolnego

>Pozdrowienia z Katowic

Pozdrowienia

Vindex