Re: Pomnik dla piratów i z³odziei oprogramowania

Autor: Moi (koala98_at_kki.net.pl)
Data: Sun 15 Nov 1998 - 10:10:35 MET

Pszemol wrote in message <72ldgm$jjn$1_at_Waldemar.mat.uni.torun.pl>...
>Zauwa¿yli¶my. Artyku³ ten sta³ siê ju¿ bibli± dla têpych piratów :-(
>A kim jest Piotr Dêbek? Co on sob± reprezentuje?
>Co warte s± jego pogl±dy? Ma troszkê racji i jego argument
>o popularyzacji komputerów dziêki z³odziejstwu trudno odrzuciæ.
>To samo sta³oby siê w Polsce dziêki kradzie¿y samochodów :-)
>gdyby dostêpne by³y ³atwo i bezkarnie kradzione toyoty i merce
>po 1000z³ nikt "normalny" nie kupowa³by maluchów czy polonezów
>u dealera. Jest niestety równie¿ druga strona "medalu", której
>Piotr Dêbek nie zauwa¿y³ w swoim artykule. Piractwo najlepszych
> [...]

Nie nazbyt dokladnie. Obejmuje tylko czesc 'bluesa'. Jazda 'mercem'
jest znakomicie latwiejsza od jazdy 'maluchem'. Zas obsluga profesjonalnych
programow (np. DTP, AutoCAD'a i wielu inych) jest znacznie trudniejsza
od programow tanich, share-, czy freeware. Przesiadajac sie do 'merca'
czujesz sie komfortowo juz po 10 min. jazdy. Czy tak samo jest z s/w?
Szukajac pracy nie mozesz liczyc na to, ze w rozmowie kwalifikacyjnej
z potencjalnym pracodawca Twoje stwierdzenie : 'Nie widzialem tego
programu, ale duzo o nim czytalem' przewazy stwierdzenie kontrkandydata :
'Znam ten program jak wlasna kieszen, niestety korzystalem z wersji
'nieautoryzowanej''? Pracodawca ma to w dupie na czym cwiczyles.
Chce miec goscia, ktory siada do pulpitu i zaczyna prace, a nie nauke.
A jak jezdziles maluchem, to wie, ze mercem pojedziesz bez problemu.
Abstrahujac od szkod wyrzadzanych przez piractwo - takie sa fakty.

Pozdrawiam,

Moi