Re: Viper330 a Fire Gl 1000 Pro-proszęo poradę

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 14:49:56 MET

Back to fight !

Vindex wrote:
> To nie jest wina OpenGL'a tylko braku drugiej jadnostki teksturujacej.
 Jo.
> Za to w grach d3d lub glide nie korzystajacych z multitexturingu
> Banshee sprawuje sie lepiej niz V2. Lepiej sprawuje sie rowniez w
> grach korzystajacych z duzych tekstur ze wzgledu na wieksza pamiec
 Wole karty na AGP z DIME (to jesli chodzi o duze tekstury).
Przewaga Banshee w wydajnosci wynika z zastosowania innej,
szybszej pamieci oraz z AGP (66MHz zamiast 33MHz). Czytales
tutaj czyjs post z pytaniem, czy cokolwiek chodzi na Banshee ?
 Obawiam sie, ze znowu (jak w przypadku Rush'a) combo nie do
konca udalo sie 3Dfx... Beda patch'e, nowe driver'y... Ech...
Czyz nie to jest problemem Savage3D (na razie !!!) ?

> Tyle ze na APAC'u mozesz zapomniec o grach z zbufforem w 1024/768 a na
> Banshee nie. Kazde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy
 No coz - trzeba sie sypnac i kupic SLI; tylko nie mow teraz, ze moge
zapomniec o 1280x1024... ;-)
 A poza tym - popatrz: im wieksza rozdzielczosc, tym mniej pamieci
na tekstury; a jak juz pisalem Banshee ma AGP tylko jako zlacze;
nie korzysta z funkcjonalnosci AGP. Okay, Banshee ma 16MB RAM'u,
to juz wiecej od Voodoo2; z tym, ze to tez jest granica, wcale nie
odlegla !

> Obawiam sie ze nie masz racji. Bedzie too rozwiazanie szybsze
> _wylacznie_ w Quake'u (i jego pochodnych) i Unreal'u. W pozostalych
> grach (a jest ich duuuzo wiecej) Banshee jest szybsze od V2 + Riva
 Tak. Tylko co z tego ?
 Nowe gierki beda przerzucac ogromne tekstury (juz to robia !).
Za pol roku na karcie bez DIME nie da sie uzyskac 10fps; i mysle,
ze na wiekszych teksturach zyska bardzo jakosc grafiki (ech,
bedziecie pamietac te pixele ?)...
 Voodoo odchodzi w cien. Warto zainwestowac w TNT czy ostatecznie w
Savage3D (a moze wlasnie w Savage3D :-). A Voodoo ? Tez trzeba je
miec !!! Jesli lubisz Myth'a, NFS2 czy gierki EA musisz miec
Voodoo (raczej wersje 2).
 Natomiast nowosci beda juz pisane pod D3D. I bardzo dobrze !!!
A moze pod MeTaL ??? Hi, hi, hi... ;-)

 Reasumujac: nie wiem, ile kosztuje Banshee; za mniej kasy
Savage3D daje S3TC, AGPx2, DIME, ew. support DVD; D3D i MeTaL
driver do Unreal'a. TNT daje mniej - za to daje te kilka(nascie)
fps'ow wiecej (ale czy gierka w 30fps wyglada az tak zle w
porownaniu do 50fps - musicie ocenic sami).

 Milego weekendu zyczac...
 Pozdrawiam.
 Hej.

                          M.