Re: Viper330 a Fire Gl 1000 Pro-proszęo poradę

Autor: vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 15:26:11 MET

Mariusz Jaworski <genesis_at_bonair.waw.pl> napisał(a) w artykule
<364C385A.1A92_at_bonair.waw.pl>...
> Back to fight !
<ciach>
> Wole karty na AGP z DIME (to jesli chodzi o duze tekstury).

Hmmmm. A ile jest takich gier korzystajacych z duzych tekstur? Unreal mimo
najwiekszych jak narazie tekstur i tak najlepiej chodzi na V2

> Przewaga Banshee w wydajnosci wynika z zastosowania innej,
> szybszej pamieci oraz z AGP (66MHz zamiast 33MHz).

Niespecjalnie. Roznica miedzy Banshee AGP a PCI jest tak minimalna ze mozna
ja pominac. Co do pamieci - SDRAM'y w Banshee sa niewiele szybsze od EDO w
V2. Roznica sprowadza sie w zasadzie tylko do szybkosci zegara

> Czytales
> tutaj czyjs post z pytaniem, czy cokolwiek chodzi na Banshee ?

Czytalem - wynika z niego tylko to ze ten ktos w zyciu Banshee nie widzial.

> Obawiam sie, ze znowu (jak w przypadku Rush'a) combo nie do
> konca udalo sie 3Dfx... Beda patch'e, nowe driver'y... Ech...
> Czyz nie to jest problemem Savage3D (na razie !!!) ?

Sytuacja Banshee jest taka sama jak V2 w momencie wyjscia na rynek - czesc
gier (bardzo niewielka) nie dziala. W wiekszosci wypadkow da sie to obejsc
lub sciagnac nowsze sterowniki

> No coz - trzeba sie sypnac i kupic SLI; tylko nie mow teraz, ze moge
> zapomniec o 1280x1024... ;-)

To popatrz sie na roznice w cenie i bedziesz mial odpowiedz :)

> A poza tym - popatrz: im wieksza rozdzielczosc, tym mniej pamieci
> na tekstury; a jak juz pisalem Banshee ma AGP tylko jako zlacze;
> nie korzysta z funkcjonalnosci AGP. Okay, Banshee ma 16MB RAM'u,
> to juz wiecej od Voodoo2; z tym, ze to tez jest granica, wcale nie
> odlegla !

Na temat odleglosci czy nie IMHO nie ma sensu dyskutowac. Zaden z nas nie
pracuje w duzej firmie developerskiej (chodzi oczywiscie o developer'ow
gier :) wiec o tym co bedzie za pol roku czy rok mozemy tylko gdybac

<ciach>
> Tak. Tylko co z tego ?
> Nowe gierki beda przerzucac ogromne tekstury (juz to robia !).

Ile ich jest i jakie masz gwarancje ze tak bedzie?

> Za pol roku na karcie bez DIME nie da sie uzyskac 10fps;

"Ciut" przesadzasz - a juz wybitnie przeceniasz role DIME. Pamiec lokalna
karty zawsze bedzie _o_niebo_ szybsza od DIME wiec robienie gry opierajacej
sie wylacznie na DIME jest bez sensu

> i mysle,
> ze na wiekszych teksturach zyska bardzo jakosc grafiki (ech,
> bedziecie pamietac te pixele ?)...

I straci na grywalnosci. Ja wole zagrac w 1024/768 32b z mniejszymi
teksturami niz w 640/480 z wiekszymi.
Im wieksze znaczenie bedzie mialo DIME tym mniejsze bedzie mial procesor i
szybkosc ukladu graficznego - i tak wszystko bedzie sie rozbijalo o
przepustowosc AGP

> Voodoo odchodzi w cien. Warto zainwestowac w TNT czy ostatecznie w
> Savage3D (a moze wlasnie w Savage3D :-).

Chyba jednak w TNT :) Co do cienia - moze za rok zaczna sie pojawiac gry do
ktorych V2 sie nie bedzie nadawal. Narazie takich nie ma wiec z tym cieniem
to narazie przesada

> A Voodoo ? Tez trzeba je
> miec !!! Jesli lubisz Myth'a, NFS2 czy gierki EA musisz miec
> Voodoo (raczej wersje 2).
> Natomiast nowosci beda juz pisane pod D3D. I bardzo dobrze !!!
> A moze pod MeTaL ??? Hi, hi, hi... ;-)

Prawdopodobienstwo pisania pod MeTaL jest na tyle male w porownaniu z
prawdopodobienstwem pisania w glide ze nawet nie chce mi sie robic obliczen
:) Co do tego w czym beda pisali developerzy - AFAIR to ludzie od dwoch lat
pisza ze glide jest martwe i ze d3d i OpenGL beda jedyne na rynku i jakosc
nie wychodzi im to przewidywanie. Bylbym ostrozny z takimi przewidywaniami
- narazie glide jest nadal najszybsza metoda na wypuszczenie gry na rynek

> Reasumujac: nie wiem, ile kosztuje Banshee; za mniej kasy
> Savage3D daje S3TC,

Z ktorego jak narazie nikt poza S3 nie korzysta wiec i przydatnosc jest
watpliwa. Zwlaszcza ze pogorszenie jakosci obrazu jest w wielu wypadkach
mocno widoczne (vide Incoming)

> AGPx2, DIME,

Problem w tym ze jak narazie Banshee bije Savage'a iloscia pamieci
lokalnej.

> ew. support DVD; D3D i MeTaL
> driver do Unreal'a.

Duzo gorszy niz glide - to jest bardzo kiepski argument

> TNT daje mniej

Mniej o co? O MeTaL i S3TC? Watpliwy argument. Daje za to wieksza pamiec
lokalna, single pass multitexturing i wieksza szybkosc

> - za to daje te kilka(nascie)

(dziesiat)

> fps'ow wiecej (ale czy gierka w 30fps wyglada az tak zle w
> porownaniu do 50fps - musicie ocenic sami).

Typowe stwierdzenie. A moze powinienes spytac czy miedzy 1280/1024 a
800/600 jest duza roznica?

> Milego weekendu zyczac...

Nawzajem :)

> Pozdrawiam.