Re: S3 Savage3d kontra Riva TNT w Quake2 i 3dmark

Autor: Piotr Wrzosek (roszcz_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 11:07:40 MET

On Thu, 12 Nov 1998 14:32:02 +0100, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

>Hej !
> Dobry tekst !
>
> Wreszcie cos wyjasnia !!!
>
> Ja jeszcze dodam informacje, ze na TNT nie chodzi poprawnie
>poziom z duzymi teksturami (tak, tak, specjalny level S3)
>z Unreal'a.
> A na Savage3D jest cool !!!
> Oby wiecej takich gierek !!! (pewno sie komus naraze - ale
>co mi tam).

Hmmmmmm......
W jakim sensie nie chodzi ?
I jak to jest z tym agp - jak karcie brakuje pamieci na textury, to
powinna wykorzystac czesc pamieci zwyklej na plycie (dynamicznie,
tyle ile potrzebuje i jaki ma limit w biosie ustawiony).
Czemu tak nie robi?(a moze robi?).
I problem. W niektorych grach, np. tomb2, blood2 (demo) i pewnie paru
innych zamiast niektorych textur jest bialo - brakuje ich. Wyglada
tak, jakby sie nie zmiescily wszystkie w pamieci. Efekt ten
zaobserwowalem na kartach ( takie pol-akceleratory :) s3trio3d i chyba
jakims matroxie (do Mariusza - to co wrzuciliscie nam w te Compaq'i :)
Karty sa na AGP.

Savage3D cenowo prezentuje sie ciekawie, ale kto mi zagwarantuje ze
bedzie to wykorzystywane w przyszlosci.....
Inaczej - jakie standardy obsluguje (z tego co napisal Fachman wynika
ze opengl i zapewne d3d).
Dalej - przypomnialo mi sie jak kiedys probowalem odpalic xcoma
interceptor na STB128 (riva) - gierka stwierdzila ze karta nie
wspomaga sprzetowo obrabiania trojkatow (mniej wiecej) i odmowila
pracy z nia :)). Riva podoba mi sie i nie mam specjalnych zastrzezen
do niej, ale ostatnio przeczytalem fragment z faq do quake3, cytuje:
"
RIVA 128
Riva puts us in a bad position. They are very fast, but they don't
support an important feature. We can crutch it up by performing some
extra drawing passes, but there is a bit of a quality loss, and it
will impact their speed. They will probably be a bit faster than
voodoo 1, but not to the degree that they are in Quake 2.
"
Nie mowie tutaj o tnt oczywiscie, nie wiem jak sprawa z nia wyglada.
Chce tylko zwrocic uwage, ze oprocz predkosci warto by zwrocic uwage
na pare innych rzeczy...
Wynika z tego ze przecietny gracz zeby byc pewny swego losu musi
zaglebiac sie w sprawy sprzetowe (jesli nie kupuje standardu -
powiedzmy jakim jest niestety voodoo i voodoo2)

O kurcze, ale sie rozpisalem. Nawet nie chce mi sie juz tego czytac co
naskrobalem, wiec sorry za ew. off-topic

P.S.
To, co napisal Fachman jest niewatpliwie bardzo dobra rzecza i
przydatna, prosimy o wiecej :))) Dzieki.

P.S.2. (off-top.)
Gratulacje dla MGR. INŻ. Mariusza Jaworskiego :)))))
Pozdrawiam!
Piotr Wrzosek
roszcz_at_box43.gnet.pl