Re: STB TNT - wrazenia (długie)

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 13 Nov 1998 - 00:59:12 MET

On Thu, 12 Nov 1998 20:28:49 GMT, "Waldek" <woczko_at_kki.net.pl> wrote:

>Hi all
<ciach>

>C300A_at_375, p2b,2x32MB DIMM 10 ns
>
>w trybie 640x480 53,6 fps
> 800x600 40,8 fps
>- ustawienia standardowe tj. wył. v-sync itd.

Troche kiepsko. Przy wlaczonym vsync (zreszta na TNT wylaczenie vsync
daje mierny efekt) i wszystkich opcjach ustawionych na max.

640/480 : 96.1
800/600 : 74.7
1024/768 : 48.7

C333_at_416 Creative TNT @ 100 MHz memory @ 120 MHz.
Wyproboj sterowniki NVidii 0.36a albo sciagnij nowe drivery STB

>Jeśli tu coś schrzaniłem prosze o wyrozumiałość :))
>
>Ogólnie rzecz biorąc jakość Quaka w openGL powala mnie na kolana
>jesli chodzi o grafikę i płynność zwłaszcza w trybie 800x600
>w 1024 tez jest jeszcze nieźle.

Sproboj dodac do autoexec.cfg:

set intensity 2.0
set gl_modulate 1.6
set vid_gamma 0.5
set gl_particle_size 10

Wyglada to ciekawiej :)

>Ponieważ są to moje pierwsze eksperymenty z tą kartą (brak softu)
>nie wypowiadam się na jej temat.
>
>Mam jedynie niewielki problem narazie z dopasowaniem sobie rozmiarow ekranu
>w W95 mam 1024x768 przy 140 Hz odswierzania i jesli odpale Quaka
>w 800x600 to zwęża mi trochę obraz - ale myślę że jest to spowodowane
>niewłaściwym dostrojeniem monitora do karty w różnych trybach
>rozdzielczości.

Dokladnie. Poprostu przestaw sobie ustawienia monitora - jesli monitor
ma pamiec ustawien to musisz to zrobic tylko raz

>Sprawdzę też jutro jak sprawuje się wyjście video
>
>Procesor na karcie STB grzeje się jak cholera /parzy paluchy/
>i coś trza będzie wykombinować przed probami kręcenia karty -
>na razie nie zamierzam się tym przejmować.

Poprostu kup zwykly wiatrak do 486 lub maly do pentium i
przykrec/przyklej go do radiatora

>Ponieważ jeszcze nie zapłaciłem za tą kartę (650 brutto)
>prosze o odpowiedź czy gdybym jednak nabył Matroxa G200
>to czy różnica w jakości grafiki i płynności gry będzie duża ??????

W jakosci grafiki roznica jest raczej na korzysc G200. Gorzej z
plynnoscia. O Q2 w 1024/768 raczej zapomnij - nawet 800/600 chodzi
sredniawo. O ile w grach d3d G200 jest wolniejsze od TNT 15-25% o tyle
w grach korzystajacych z multitexturingu roznica rosnie nawet do 50%.
Wszystko przy zalozeniu ze procesor to minimum P2 350 - przy P2 233
czy K6 2 300 roznica jest niewielka

>Jednak jest to 200 zł różnicy a poza tym do G200 moge jeszcze dołożyć
>dodatkowe moduły.

Tu juz sam musisz zdecydowac co jest dla Ciebie wiecej warte

>I jeszcze jedno pytanie :
>Po starcie kompa a przed odpaleniem trybu graficznego windows
>karta wyswietla tło ekranu na niebiesko i żółte litery - czy to normalne ?

Raczej niespecjalnie - na zadnej TNT jaka testowalem nie bylo takich
objawow

>Pozdrawiam
>Waldek

>Ps.
>Sorki na lamerski list - ale nie jestem "rasowym" testerem :)
>od czegoś trzeba zacząć

Dokladnie :)

Pozdrowienia

Vindex