STB TNT - wrazenia (długie)

Autor: Waldek (woczko_at_kki.net.pl)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 21:28:49 MET

Hi all

Przed godzinką przyniosłem do domciu STB 4400
Instalacja pod W95 bezproblemowa - standardowa procedura jak przy Rivie
Jedynie Diamonda S90 musiałem przestawić ręcznie z 11 irq na 9 w biosie
Ponieważ jest to moja pierwsza karta z 3D sprzetowym
i nie mam doświadczenia w tym zakresie ani tez stosownych testow
poza Quakiem II demo zapuscilem szybciutko test demo1 w open GL

C300A_at_375, p2b,2x32MB DIMM 10 ns

w trybie 640x480 53,6 fps
              800x600 40,8 fps
- ustawienia standardowe tj. wył. v-sync itd.

Jeśli tu coś schrzaniłem prosze o wyrozumiałość :))

Ogólnie rzecz biorąc jakość Quaka w openGL powala mnie na kolana
jesli chodzi o grafikę i płynność zwłaszcza w trybie 800x600
w 1024 tez jest jeszcze nieźle.

Ponieważ są to moje pierwsze eksperymenty z tą kartą (brak softu)
nie wypowiadam się na jej temat.

Mam jedynie niewielki problem narazie z dopasowaniem sobie rozmiarow ekranu
w W95 mam 1024x768 przy 140 Hz odswierzania i jesli odpale Quaka
w 800x600 to zwęża mi trochę obraz - ale myślę że jest to spowodowane
niewłaściwym dostrojeniem monitora do karty w różnych trybach
rozdzielczości.

Sprawdzę też jutro jak sprawuje się wyjście video

Procesor na karcie STB grzeje się jak cholera /parzy paluchy/
i coś trza będzie wykombinować przed probami kręcenia karty -
na razie nie zamierzam się tym przejmować.

Ponieważ jeszcze nie zapłaciłem za tą kartę (650 brutto)
prosze o odpowiedź czy gdybym jednak nabył Matroxa G200
to czy różnica w jakości grafiki i płynności gry będzie duża ??????
Jednak jest to 200 zł różnicy a poza tym do G200 moge jeszcze dołożyć
dodatkowe moduły.

I jeszcze jedno pytanie :
Po starcie kompa a przed odpaleniem trybu graficznego windows
karta wyswietla tło ekranu na niebiesko i żółte litery - czy to normalne ?

Pozdrawiam
Waldek
woczko_at_kki.net.pl

Ps.
Sorki na lamerski list - ale nie jestem "rasowym" testerem :)
od czegoś trzeba zacząć