Re: CDR Audio

Autor: Grzegorz Szyszło (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 11 Nov 1998 - 10:54:53 MET

mUmIn wrote:

> Mam 2 pytania (w szczegolnosci do osob zajmujacych sie wypalaniem plytek):
> - Czym roznia sie plyty CDR Audio od zwyklych CDR i czy oplaca sie na nich
> nagrywac

prawie niczym. poza tym, ze na CDR Audio jest nagrany specjalny header,
by plyty te byly akceptowane przez nagrywarki przeznaczone wylacznie do
nagrywania plyt audio. sa takie dla lamerow. zero obslugi. wciska
sie tak jak w magnetofonie REC, i sie czeka az sie przegra z odtwarzacza
CD
lub z magnetofonu :) generalnie nie oplaca sie, gdyz zwykle plyty CD sa
duzo tansze. bardzo dobre sa TDK, sa wystarczajaco jasne by przelknal je
praktycznie kazdy odtwarzacz.

> - Jaka jest zywotnosc (przy nagrywaniu Audio) plyt CDR i CDR Audio ?

identyczna. we wszystkich jest warstwa organiczna, ktora jest przepalana
laserem (punktowe sciemnienia tworzace zapis). warstwa ta praktycznie
niczym sie nie rozni w przypadku Data CDR i Audio CDR.
tzn. warstwy maja rozny sklad, gdyz kazda firma robi wlasne 'czary mary'
:)