Re: STB TNT - wrazenia (długie)

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 14 Nov 1998 - 11:28:14 MET

Cześć,

> w trybie 640x480 53,6 fps
> 800x600 40,8 fps
> - ustawienia standardowe tj. wył. v-sync itd.

Trochę mało. VSync w grze off a w driverach zostaw włączone (nic nie zyskasz na
prędkości a obraz nie nadaje się do oglądania)

> Ogólnie rzecz biorąc jakość Quaka w openGL powala mnie na kolana
> jesli chodzi o grafikę i płynność zwłaszcza w trybie 800x600
> w 1024 tez jest jeszcze nieźle.

Mam nadzieję, że użyłeś IDGamma 2.0 bo IMHO dopiero wtedy efekt jest
satysfakcjonujący.

> Mam jedynie niewielki problem narazie z dopasowaniem sobie rozmiarow ekranu
> w W95 mam 1024x768 przy 140 Hz odswierzania i jesli odpale Quaka
> w 800x600 to zwęża mi trochę obraz - ale myślę że jest to spowodowane
> niewłaściwym dostrojeniem monitora do karty w różnych trybach
> rozdzielczości.

Przeleć przez wszystkie tryby i ustaw odpowiednie parametry obrazu. Monitor
powinien zapamiętać.

> Sprawdzę też jutro jak sprawuje się wyjście video

Mnie również to interesuje.

> Procesor na karcie STB grzeje się jak cholera /parzy paluchy/
> i coś trza będzie wykombinować przed probami kręcenia karty -
> na razie nie zamierzam się tym przejmować.

Ano grzeje się. i740 z resztą też. Sugeruję dokleić wentylatorek od 486-tki.

> Ponieważ jeszcze nie zapłaciłem za tą kartę (650 brutto)
> prosze o odpowiedź czy gdybym jednak nabył Matroxa G200
> to czy różnica w jakości grafiki i płynności gry będzie duża ??????

Oczywiście zależy w jakiej grze. IMHO w Quake II i wyższych trybach byś to
odczuł.

> Jednak jest to 200 zł różnicy a poza tym do G200 moge jeszcze dołożyć
> dodatkowe moduły.

Porównaj G200 z 16MB i TnT z 16MB :-)

> I jeszcze jedno pytanie :
> Po starcie kompa a przed odpaleniem trybu graficznego windows
> karta wyswietla tło ekranu na niebiesko i żółte litery - czy to normalne ?

To zależy. Można to ustawić w config.sys.

Próbowałeś bios 1.1 i drivery STB 1.42?

Kris.