Praktyczne pytanko.

Autor: Mirek Zagórski (mirek_0_at_friko6.onet.pl)
Data: Thu 12 Nov 1998 - 00:35:17 MET

Cześć.
Mam praktyczne pytanko. Czy ktoś kiedyś próbował zmierzyć maksymalny prąd (w
stanie zwarcia) jaki można wydusić z baterii podtrzymującej CMOS na płycie
głównej? Robiłem takie eksperymenty z innymi bateriami np. "paluszek" R6
potrafi wydusić 2,72 Ampera (nie ważne, że wysiądzie całkowicie po 30
sekundach). Nie chcę kupować nowej baterii tylko do eksperymentu (bo po nim
bateria będzie się nadawała prawie praktycznie do wyrzucenia, może pociągnie
jeszcze kilka miesięcy na jakiejś płycie i to wszystko). Ale może ktoś
próbował robić coś takiego...
I jeszcze jedno... czy płyta główna Intela na Socket 7 (dla zwykłego
Pentium) potrafi odpalić bez baterii podtrzymującej CMOS? Pytam, bo miałem
taki przypadek, kiedy płyta (nie moja, więc nie miałem dużego pola do
eksperymentów) nagle, po następnym uruchomieniu przestała działać a po
otwarciu obudowy znalazłem baterię do CMOSu która się wylała...
Słyszałem już różne opinie na ten temat więc zwracam się tutaj.

Mirek
mirek_0_at_friko6.onet.pl
http://friko6.onet.pl/op/mirek_0