NTG: NT 4.0 Sucks !!! (dlugawe)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 10 Nov 1998 - 20:00:23 MET

Hi,

Przede wszystkim nie ta grupa. Czemu nie na news:pl.comp.os.winnt?

On Mon, 09 Nov 1998 22:53:55 GMT, "Enio" <tkobosz_at_mp.pl> wrote:

>chce podlaczyc notebooka Toshiba 4000CDT z NT4.0
>do Peceta z Win'95 za pomoca kabla równoleglego (przez port drukarki).

Nie da się. Port drukarki w NT działa _tylko i wyłącznie_ jako port
drukarki i takie wynalazki nie przechodzą. I tak trzeba się cieszyć,
że niektóre skanery EPP i ZIP EPP działają. Jest to znane od wieków
ograniczenie NT, Windows 2000 (NT5.0) ma już obsługiwać kable
równoległe.

>1. W NT chyba nie ma podstawowego programu - "Direct Cable Connection" !!!
> Sprawdzalem w Instalatorze NT - nie ma czegos takiego wiec nie moge tego
> doinstalowac!!! (:-(

Nazywa się on Remote Access Server i służy do łączenia ze sobą komputerów
wysokowydajnymi łączami, np. szeregowymi powyżej 112 kbps, X.25 i inne.
Są to niewątpliwie standardy wydajniejsze i pewniejsze od EPP i dlatego
w profesjonalnym systemie operacyjnym występują tylko one.

> Niestety - gdy "masterem" byl pecet, oba Nortony po prostu sie wieszaly
> (nota-bene - ten spod Win'95 dawal sie "zabic",
> ale pod NT potrzebny byl twardy reset!!!) Isn't it ironic?

A ten NT miał SP3 lub SP4? Jak zabijałeś? Sytem zamarł, wywalił STOPa czy po
prostu nie dało się ubić procesu?

> Gdy pecet byl "slave", jakby dochodzilo do polaczenia, licznik (na
>slave) pokazywal transfer kilkunastu bajtów i.... NT4.0 wyswietlalo komunikat
>o braku papieru na drukarce!

No i dobrze, bo dla systemu to tam była podpięta po prostu drukarka :)

>1.wiesza sie na twardo (myslalem, ze NT jest po to aby tego nie bylo!)

Ponawiam pytanie: czy zainstalowałeś SP3 i fixy albo SP4? Bez SP3 system
czasami robi takie numery, od SP3 powieszenie go to naprawdę sztuka.

>2. brak w nim (???) PODSTAWOWYCH rzeczy
> a) czegos w rodzaju "scandisk"

A CHKDSK to pies? Jest lepszy od ScanDiska.

> b) "Direct Cable Connection"

Remote Access Server

> c) "Menadzera urzadzen"

Windows NT Diagnostics i Control Panel->Devices

> d) opcji "Dodaj nowy sprzet" w Panelu sterowania

A po co? Dodajesz w konkretnym okienku sprzętu. Przecież tu nie
ma pełnego PnP!

>Ma ktos jakis pomysl?

Nie da się. Pod NT AFAIK tego nigdy nie zrobisz. Możesz albo
czekać na Windows 2000, albo sklecić połączenie przez prawdziwą
sieć.

PS: Sorry za nieco krzykliwy ton mojej wypowiedzi, ale naprawdę
zdenerwowałem się bezasadną krytyką nieznanego IMHO Tobie systemu,
który nie jest systemem dla notebooków i wynalazków typu łącza EPP,
ale dla stacji roboczych i serwerów połączonych w sieciach.

--
Pozdrowienia,