NT 4.0 Sucks !!! (dlugawe)

Autor: Enio (tkobosz_at_mp.pl)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 23:53:55 MET

Heya,

[od razu blagam ewentualnych odpisujacych lub komentujacych
 o NIE CYTOWANIE calego mojego listu, bo jest na to za dlugi ]

Problem jest taki:
chce podlaczyc notebooka Toshiba 4000CDT z NT4.0
do Peceta z Win'95 za pomoca kabla równoleglego (przez port drukarki).
Nie interesuje mnie polaczenie przez port szeregowy (o wiele za wolne).
Nie mam karty sieciowej w "duzym pececie" i raczej nie bede miec.

Oba komputery maja modem - i to jest flustracja, bo o ile mi wiadomo
nie da sie w prosty sposób podlaczyc 2 komputerów bezpośrednio modemami
(trzeba by chyba zainscenizowac wlasna centralke telefoniczna..... ;-)
i w dodatku uzywac koszmarego programu "HyperTerminal" (SUX).

Tak wiec uparlem sie na kabel równolegly i....

Napotkane problemy:

1. W NT chyba nie ma podstawowego programu - "Direct Cable Connection" !!!
     Sprawdzalem w Instalatorze NT - nie ma czegos takiego wiec nie moge
tego
     doinstalowac!!! (:-(
    Podejrzewam, ze powinno istniec cos w zastepstwie, ale:
        a) nie wiem co to ma byc
        b) nie wiem z czym po stronie Win'95 ma to wspólpracowac !

2. Brak dostepu do BIOS'u na notebook'u (strasznie wkurzajace!)
    W instrukcji jest opisany program Windowsowy, ktory pozwala na typowe
    manipulacje w CMOSIE, ale niestety panowie "aj-ti" musieli go skasowac
    kiedy instalowali NT (pierwotnie w Toshibie byl Win'95 + Win'98),
    i nie zadali sobie trudu, aby go ponownie zaistalowac
    (moze nie mieli takiej mozliwoscii, to bardzo mozliwe).

    Wciskanie przy starcie DEL lub F1 niec nie daje. (sucks!)

4. Z braku innych mozliwosci próbowalismy dokonac polaczenia spod DOS-owego

    Nortona (uruchomionego w okienkach na obu maszynkach).

    Niestety - gdy "masterem" byl pecet, oba Nortony po prostu sie wieszaly
    (nota-bene - ten spod Win'95 dawal sie "zabic",
    ale pod NT potrzebny byl twardy reset!!!) Isn't it ironic?

    Gdy pecet byl "slave", jakby dochodzilo do polaczenia, licznik (na
slave) pokazywal
    transfer kilkunastu bajtów i.... NT4.0 wyswietlalo komunikat o braku
papieru na drukarce!

    I w tym momencie poddalismy sie !

Ogólnie jestem zdegustowany systemem NT4.0, bo:

1.wiesza sie na twardo (myslalem, ze NT jest po to aby tego nie bylo!)
2. brak w nim (???) PODSTAWOWYCH rzeczy
        a) czegos w rodzaju "scandisk"
        b) "Direct Cable Connection"
        c) "Menadzera urzadzen"
        d) opcji "Dodaj nowy sprzet" w Panelu sterowania
        e) i wielu, wielu innych......

Ale mniejsza o gusta i gusty, niuanse i pierdólki !

Ja po prostu musze jakos polaczyc te komputery przez LPT1: !!!

Ma ktos jakis pomysl?

Serdecznie pozdrawiam,

Enio

tkobosz_at_mp.pl = (main e-mail address)
mart_at_wwa.ifs.com.pl = (e-mail address for large (>100 kB) attachments)
enio_at_friko.onet.pl = (secondary e-mail address; in case of trouble with
mp.pl)
tkobosz_at_usa.net = (e-mail address that will NEVER change; forwarded to
mp.pl)
WWW: http://friko.onet.pl/rz/enio/