=?iso-8859-2?Q?Re:_Pi=EAtnuj=EA_wszystkich_z=B3odzieji_oprogram_ow

Autor: Marcin 'Qrczak' Kowalczyk (qrczak_at_knm.org.pl)
Data: Mon 09 Nov 1998 - 09:47:29 MET

On Mon, 9 Nov 1998, Sergiusz Mitin wrote:

> Zresztą nikogo nie zmuszam podzielać moje zdanie, wolność poglądów to
> jeszcze jedno prawo którego (na mój gust) usiłują pozbawić nas monopoliści
> od komputerów.

Otóż nieprawda: pośrednio zmuszasz (tzn. nie Ty konkretnie konkretnego
człowieka, tylko masa masę). Ponieważ powszechna jest kradzież MsOffice
(sam twierdzisz, że gdyby nie piractwo, to byłby używany o wiele mniej),
jego formaty są obowiązujące w wielu firmach, znajomość tych akurat
programów bywa obowiązkowa przy zatrudnianiu i ogólnie Windowsy są
bardziej popularne niż by były, gdyby nie piractwo. Im bardziej
kradniecie, tym trudniej jest żyć uczciwym i tym bardziej zbliża się
monopol Microsoftu.

> Nie mam pewności, że ochrona praw autorskich producentów programów
> komputerowych jest narzucona przez społeczeństwo. Cały czas mam
> wrażenie że wszystko co związane z oprogramowaniem (i komputerami w
> ogóle) raczej jest narzucano społeczeństwu.

Autorzy programów nie są częścią społeczeństwa? A chyba nie powiesz,
że każdy jest zadowolony, kiedy uda mu się sprzedać tylko 10 kopii
wspaniałego programu, bo reszta zostanie spiracona.

> Pomijam odpowiedzie z gatunku "ich własność, za ile chcą za tyle
> sprzedają", w ten sposób nikt z nikim o niczym się nie dogada.

Kiedy to prawda! A jeśli ignorujesz argumenty stwierdzeniem, że w ten
sposób się nie dogadasz, to ja przepraszam i dziękuję za dyskusję.

> Ale wkurzają mnie tacy trawożercze moraliści którzy proponują lek
> gorszy od choroby i jeszcze tak przy tym śliną tryskają, że kapie mi
> ekranu z monitora...

Mnie za to wkurzają moraliści, którzy tłumaczą, że piractwo jest bardzo
potrzebne, że w ten sposób rozwija się informatyka, że zyskują na tym
autorzy programów, że zyskują na tym użytkownicy, że to jest sposób na
walkę z monopolem itp.

--
 __("<   Marcin Kowalczyk * qrczak_at_knm.org.pl http://qrczak.home.ml.org/