Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Pszemol (pszemol_at_polbox.com)
Data: Sun 08 Nov 1998 - 00:45:02 MET

>Dobre prawo czy złe, ale jeszcze gorzej jeśli każdy zacznie
>tworzyć własne prawo. Tak jak to robi Przemol:
>"Nie było odpowiedzialności za łamanie praw autorskich
>więc używając nielegalnego oprpgramowania nie popełniałem
>kradzieży. A teraz jest odpowiedzialność więc ten kto używa
>nielegalne oprogramowanie jest złodziejem".
>Można byłoby z tego się śmiać gdyby to nie było takie podłe...
Facet, czyż tyś się z głupim widział dzisiaj? Podłe?
Gdy ja kradłem przed 94 to oczywiście również popełniałem
występek przeciw etyce lub moralności lecz w polskim prawie
autorskim nie było wzmianki o programach komputerowych
jako dziełach autorskich. Dopiero ustawa z 1994 normowała
tą działalność w Polsce i ustalała konkretne sankcje prawne.
Czy to jest podłe? Cóż, dura lex sed lex... (prawo surowe, lecz prawo)
Jestem pewien, że gdybyś był autorem jakigoś dzieła, nieważne
czy programu, książki, filmu, pomysłu racjonalizatorskiego
zachowywałbyś się tak samo jak Microsoft czy inni producenci
oprogramowania. Starał się uzyskać za swoją działalność jak
największe pieniądze tak jak za swoją działalność stara się
uzyskać jaknajwiększą korzyść rzeźbiarz ciupasek na Krupówkach
czy mechanik samochodowy naprawiający hamulce w Twoim aucie.
Balans pomiędzy ceną jaką żąda producent usługi a ceną jaką
jest w stanie zapłacić klient wyznacza wolny rynek i prawa na nim
panujące. I nie mów mi, że software jest niesamowicie drogi
a zwłaszcza nieproporcjonalnie drogi. Rynek nie toleruje pustki
i gdyby tak było to zaraz wzrósł popyt na tańsze oprogramowanie
produkowane również z zyskiem. To, że nie powstają programy
typu MS Office za 20zł swiadczy o tym, że nikt nie jest w stanie
wyprodukować porównywalnego produktu za niższą cenę niż MS.
Kapitalizm panowie komuniści, to właśnie system w kierunku
którego dąży nasza Polska. Lepiej się przyzwyczaić,
dostosować się i znaleźć sobie miejsce w tym świecie
bo Ci co będą stawiać opór zginą marnie.
Pszemol