Re: Piętnuję wszystkich złodzieji oprogram owania

Autor: Creavis (creavis_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 05 Nov 1998 - 13:46:57 MET

Pszemol wrote in message <71rio6$bk_at_h1.uw.edu.pl>...
> [...]

a to akurat jest idiotyzm-kradziez to kradziez. co za roznica kogo okradasz? albo
uwazasz kradziez za naganna, albo nie-trzeba sie zdecydowac-inaczej jest sie
komunista....(inaczej: Janosikiem :-)

>Jeszcze jeden z rzeszy degeneratów po erze komunizmu
>i hołdu "niczyjej" własności państwowej. Wszyscy przeciw
>firmom! Hurrraaa! Na krwiopijce- kapitalistę! Brak mi słów
>zdziwienia jak głęboko zrujnowana jest świadomość
>naszego społeczeństwa i poczucie prywatnej własności!
>Pszemol

    Czlowieku, nikt sie nie sprzecza, ze kopiowanie oprogramowania to kradziez. Tak
dlugo, jak system (czytaj: policja, firmy komputerowe, sady, rzad itd) nie bedzie w
stanie nalozyc sankcji na ludzi uzywajacych kradzionego softu, wiekszosc
pragmatycznie myslacych bedzie go uzywac-i juz. Szansa na to, ze ktos wejdzie ci do
domu, zeby sprawdzic czy masz legalny soft jest bliska szansie, ze spadnie ci na
glowe samolot. I tak samo jak w zwiazku z tym ze na glowe nie spadaja samoloty nikt
nie jezdzi pancernymi samochodami, tak nikt nie uzywa (przynajmniej nie powinien)
legalnego softu. Co za roznica czy ukradziony czy nie-dla odbiorcy koncowego office
97 za 20zl jest dokladnie tak samo wartosciowy jak ten za 2000zl. I nie ma takiego
argumentu, ktory przekonalby mnie do zaplacenia 100x wiecej za papierek pod tytulem
"licencja".
    Jednym slowem: racjonalizacja i logika. Uzywanie kradzionego softu to tak jak
jezdzenie 100kmh tam gdzie jest ograniczenie do 60kmh-tylko przy o wiele mniejszym
ryzyku-co z tego ze nie wolno, skoro nikt tego nie kontroluje.
    I mozesz sobie pietnowac ile wlezie-do woli. mozesz codziennie publikowac liste
znanych ci piratow i zlodziei uzywajacych kradzionego softu. Kto sie tym przejmie?
Musialbys wytykac palcami tych ktorzy sie tym przejma, a takich-brak!

Creavis