Re: Ciąg dalczy : Komu TnT, komu V2?

Autor: Enio (tkobosz_at_mp.pl)
Data: Mon 02 Nov 1998 - 14:57:56 MET

> Znacznie wiecej.
> Tylko ze podswiadomie.
> Swiadomie nie widzi od 16 w gore.

Bzdura!

Ludzie kochani, skonczcie juz te spekulacje, wezcie sobie odpalcie
np. DonutDemo (tylko Voodoo i Voodoo2).
ftp://ftp.supermedia.pl/pub/quakeworld/3d_hardware/voodoo/demo/donutdemo.exe

Widac tam piekny torus wirujacy wokól roznych osi. W lewym gornym rogu
jest aktualne FPS.

Nacisjkajac klawisz "+" mozna zwiakaszac stopien zlozonosci torusa,
a co za tym idzie spowalniac FPS-y.

U mnie wyjsciowo jest slicznie, plynnie 75 fps (zgodnie z odswiezaniem
monitora)
w miare naciskania "+" FPS spada i ja osobiscie juz przy 50 fps zaczynam
juz
dostrzegac nieprzyjemne "przeskakiwanie".
Przy 30 fps jest juz zupelnie nieprzyjemnie.

Wiec niech mi nikt nie mówi, ze nie widze swiadomie wiecej niz 16!

Oczywiscie przede wszystkim zalezy to od szybkosci ruchu animowanego
obiektu.
Jesli torus obraca sie bardzo powolutku, to i 20 fps wystarczy,
jesli bardzo szybko, to i 100 fps za malo!
Oczywiscie jest to naturalne, bo jesli przesuwamy fizyczny obiekt (palec)
przed monitorem pracujacym z 75Hz, to i tak zobaczymy kilka palców na raz,
a przeciez rzeczywisty palec przesuwa sie nam przed oczmi z fps bliska
nieskonczonosci!

Podebnie jest z iloscia widzianych kolorów.
Kazdy, no prawie kazy komputerowiec, wie, ze 64 poziomy szarosci to za malo
i czlowiek ma wrazenie plynnosci dopiero w okolicach 200 poziomów,
dlatego wymyslono TrueColor, a HighColor jest rozwiazaniem "od biedy".

Pytalem w zyciu kilku dobrych okulistów, a takze specjalistów od biofizyki
o to ile poziomów szarosci odróznia normalny czlowiekm,
i wszyscy zgodnie powtarzali bdure pt: "okolo 30".
Po prostu jakis zgrzybialy profesor tak kiedys napisal w jakims opaslym
tomisku!

Tak wiec bnlagam, nie wierzmy za latwo - sprawdzajmy wszystko sami !

> W kinach obraz ma 24 fps czy to znaczy ze obraz w kinie jest gorszy od TV
?
> W TV 25 obrazow jest tylko ze wzgledu na czestotliwosc sieci.

Mi sie wydaje, ze w TV jest 50Hz, ale tu sie nie bede spieral.

Za to jesli chodzi o kino - niech mi nikt nie mówi, ze obraz w kinie jest
plynny !!!
Nie moze byc plynny, bo jest tylko 24 fps!!!
Idzcie do kina, przyjzyjcie sie dokladnie momentom gdzie kamera przenosi
sie szybko
z jednego obiektu na inny (jakby sie ktos nagle odwracal czy rozgladal),
- ja sie przyjzalem - NIE JEST TO PLYNNE !!!

To by bylo na tyle z mojej strony.

Ewentualna polemike chetnie podejme na priv: tkobosz_at_mp.pl

Enio