Re: Jaka plyta glowna?, ale nie Abit !

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 29 Oct 1998 - 15:07:58 MET

Dnia Wed, 28 Oct 1998 16:43:25 +0100, "Volcano"
<jacekjan_at_friko.onet.pl> napisał:

>Witam
>Mam problem z wyborem plyty glownej pod pII, tzn juz mam jedna, ale ta jest
>chyba pelnym automatem (aristo am-628bx; tzn nie moge przetaktowac procka).
>Chce wybrac sie do sklepu, gdzie to padlo kupilem i meczyc gosci aby mi je
>zamienili na inna. Abita nie maja, maja chaintech(chyba tak to sie pisze)
Owszem, www.chaintech.com.tw; porządna firma, ich płyty są
bezzworkowe, możesz ręcznie ustawiać mnożnik i magistralę. Co do
voltage'a - czasami wypuszczają do jakiegos modelu plyty
"overclocker's BIOS" i wtedy hulaj dusza, tak jak w Abicie BH6 :)

Wgrałem sobie kiedyś takiego biosa do 5TDM2 (i430TX) i proszę bardzo:
ip-mmx core może działać na 2.8, 2.9, 3.2, 3.3, 3.5V.

>shuttle,
Mówią, że kontrowersyjna firma. Wiem tylko tyle, więc nie będę się
dalej wypowiadał.
> asus,
Wiadomo - dobry, ale drogi. Kwestia priorytetów.
ASUS-y z definicji są zworkowe.

> i kilka innych na zamowienie (abit nie maja). Pytalem sie ich
>na ktorej plyci moge pobawic sie w przetaktowywanie, ale nie wiedzieli (nie
>wiem, jak mozna niewiedziec co za sprzet ma sie w sprzedazy). Moze ktos
>przetaktowywal pII333 na 400 i moglby mi powiedziec na jakiej plycie.
400MHz może Ci się udać, aczkolwiek nie daję 100%; 5x75 i 4.5x83
pójdzie raczej na pewno. Teoretycznie każda z wymienionych płyt
(chaintech, shuttle, asus) umożliwia overclocking.

>Jest to w miare pilne, bo im szybciej do nich pojde, tym wieksza szansa na
>zalatwienie sprawy. Pomocy :)
Z mojego doświadczenia wynika, że mogą nie chcieć się zgodzić na
wymianę, jeżeli wszystko Ci działa... ale życzę powodzenia.

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 _____ Overclocking? Have fan! _____