Re: Testowal ktos Cyrixa M2??

Autor: Jacek Fiok (j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl)
Data: Thu 29 Oct 1998 - 15:07:37 MET

Dnia Wed, 28 Oct 1998 15:39:44 GMT, "ElFi" <elfi_at_friko3.onet.pl>
napisał:

>Jacek Fiok napisał(a) w wiadomości: <36307c19.4478754_at_news.tpnet.pl>...

>A może powiesz o czym w ogóle piszesz. O D3D, OpenGL czy soft.
Kolega Marek pisał "w quake timedemo", wiec rozumiem, ze chodzilo mu o
software renderer. A z ilosci fps pozwolilem sobie zaimplikowac, ze
nie quake timedemo tylko quake2 timedemo :) co chyba zaznaczylem w
tamtym poscie?

> Bo piszesz o
>dwóch kartach z których jedna w ogóle nie ma akceleratora 3D a druga ma
>(mierny zresztą ale jest).
Już chyba jasne.
Zresztą jak sam widzisz, skoro dokonałem jakiegoś porówniania, to
musiało byc ono przeprowadzone w takich warunkach, zeby dla obu kart
dalo sie uzyskac wynik (formalnie rzecz biorac, odpale Ci rowniez
GLQuake na S3/Trio, wiec sprezyzuje: zeby dalo sie uzyskac wynik rzedu
fps, a nie spf) :)

> Przy softwarowym renderingu wydajność karty
>graficznej ma marginalne znaczenie, liczy się głównie procesor. Dlatego masz
>taki wynik.
Do pewnego stopnia. Są sytuacje, kiedy procesora "wystarczy", a
grafiki nie. Kiedyś podpadały pod tę sytuację tridenty 9000/isa (np.
Terminal Velocity na moim i486DX2/66 + TSENG ET4000/W32p działał
wyraźnie lepiej niż u kolegi z DX4/100 i Tridentem), ale teraz tez Ci
pokaze cos takiego: na moim celeronie 300A_at_375 + Matrox G200 w quake1
soft timedemo mam 81fps, a w drugim przypadku z identycznym zestawem
C300A/AB-BH6/64MB i S3-Virge-325 uzyskujesz "tylko" 70. Prawie 16%, to
już jest różnica nie do pogardzenia.

>A może tu akurat używał akceleratora 3D?
Może, sam widzisz moje podejście do tematu... mnie ogólnie chodzilo o
to, zeby sie nie wypowiadac, jak sie czlowiek nie zna, ew. jak sie juz
wypowiadac, to w miare precyzyjnie, bo potem wychodza takie krzaki :)

>Nie wąskim gardłem tylko pozbawioną akceleracji...
>
>Jeżeli Cię Jacku obraziłem to sorry! Nie miałem takiego zamiaru. Ot mam zły
>dzień.

Niezależna komisja ekspercka postanowiła, że tym razem Ci wybaczymy.
Ale (na przyszłość) uważaj, żeby mi to było ostatni raz! ;)

Jacek Fiok, Warszawa
j.fiok_at_students.mimuw.edu.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 _____ Overclocking? Have fan! _____