Re: Bus Mastering

Autor: PAWEŁ STOLARCZYK (paulus_at_waw.pdi.net)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 19:57:00 MET DST

Piotrek Wozniak wrote:

> Wyniki mojego research'u w sprawie BM były takie :
> Powinno być:
> konroler 82371EB PCI Bus Master IDE z WIN98 (data 5-15-1998)
> pierwszy kotroler IDE (podwójna koleka fifo) z WIN98 (data 5-15-1998)
> pierwszy kotroler IDE (podwójna koleka fifo) z WIN98 (data 5-15-1998)
> zaznaczona opcja DMA we właściwościach dysku
>
> -tyle wyrozumiałem czytajšc plik inf_bm.pdf ścišgnięty ze strony Intela
>
> Piotr Woźniak
> P.Wozniak_at_stat.gov.pl

Ha pytanie tylko jak dodac dyski (nie ich kontrolery) do urzadzen w98 ?
Gdy wybiore "dodaj urzadzenia" to tam nie ma nawet takiej kategorii jak dyski twarde
(a co ciekawe jak uruchomie save mode to wtedy taka kategoria jest)

Poza tym obecnie mam

1 IDE : twardy dysk quantum - master
            twardy dysk seagate -slave (z tego startuje w98 wiec wtedy wylaczam
master)

2 IDE : Cd- rom jako master na driverze dosowym, bo inaczej albo w98 go nie widzi,
albo wywala informacje ze niezgodnosc 16 bitowa i 32 bitowa (co to jest nie pytajcie)

i obecnie jest tak ze caly dysk twardy (czyli seagate slave primary IDE) dziala w
dosowej zgodnosci plikow, co przede wszystkim obniza szybkosc, a poza tym wylacza BUS
MATERING.

No i wlasnie jak sie tego pozbyc.
przy obu dyskach twardych mam zolty znak zapytania oczywiscie.

a sterownik to Intel (cyferki) AB/EB Bus master Ide.

to tyle,

PauluS

--
Paweł Stolarczyk