Re: Bus Mastering

Autor: Waldemar Czernichowski (wuwuce_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 22 Oct 1998 - 21:14:10 MET DST

z tego , co zauwazylem do tej pory , to w98 nie obsluguje dyskow (UDMA)
tak jak w95 - pracuje dobrze TYLKO i wylacznie z wlasnymi - tzn. Bus
Master Intel........ a kanaly jako wlasnie "...podwojna kolejka fifo"
jaja z dyskami zaczynaja sie , gdy usilujemy zainstalowac jakis
sterownik bus master ide np. Triones - Intelowski od razu wywala
komunikat ze "...jest tylko dla w95" i koniec. i tak ma byc.
moze sie zdarzyc przy instalacji w98 na w95 ze zostana sterowniki
wlasnie z windy 95 - trzeba je po prostu wywalic i zgodzic sie na
sterowniki z w98 ktore zreszta sa b. dobre. tylko nie wyswietlaja nazwy
dyskow w menadzerze urzadzen. a dyski do systemu dodajesz podlaczajac je
do kompa...
a tak szczerze mowiac - dziwie sie , ze Ci winda w ogole startuje w tej
dosc dziwnej kombinacji "master-slave".....
podlacz dyski normalnie (master - boot dysk , slave -drugi...)
wypieprz dotychczasowe sterowniki ide (lub zmien uzywajac "aktualizacji
sterownika" na domyslne w98) - i powinno grac. w w98 (przynajmniej na
razie ) nie zobaczysz nazwy dysku innej niz "generic ide......" i wtedy
wlasnie jest ok.
pozdrawiam
waldek

[...]