Re: Video BIOS Shadow -pytanie

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 15:42:08 MET DST

On Tue, 20 Oct 1998 22:53:10 +0200, "Piotr Pastuszka" <starosta_at_mikrus.pw.edu.pl> wrote:

>rozumiem ze spowalniana .ale dlaczego uwazasz ze karta graficzna najwyzej
>66/75/83 przeciez to oddzielny uklad ktory moze byc taktowany jak chce

Ale wszystko i tak jest ograniczone magistralą. Układ może mieć i 1 GHz,
a i tak nie wymieni przez AGP danych z pamięcią główną szybciej, niż te
66 lub 75 MHz - a to jest istotne (bo wysoka prędkość układu graficznego
i zastosowanych do niego pamięci ma znaczenie jedynie w przypadku funkcji
graficznych realizowanych sprzętowo przez układ, które nie wymagają
ciągłego wysokiego transferu).

>.Komunikacja z plyta jest natomiast ograniczona do czestotliwosci magistrali
>,dla agp standardowo 66 Mhz ale niektore plyty daja wiecej tj 75 ,83, .Gdy

AFAIK przy 83 MHz większość płyt dzieli AGP przez 2 lub 2/3. W zasadzie
największa możliwa częstotlwość zegara taktującego AGP to 75 MHz.

>jest AGPx2 to rozumiem plyta i karta musza to umozliwiac.Moja karta G200 i
>Abit BH6 to umozliwiaja .i Zalozmy ze sie dogaduja i ruszaja dla przykladu
>2x75 (75 magistrala plyty ) .Jak sensownie (nie slogany ze szybciej )moga te
>uklady ta czestotliwosc wykorzystac. (dla przykladu widzimy szybko
>,czytamy,ale jest to spowalniane przez proces wchlaniania i
>zapamietywania -zeby szybko (naprawde szybko ) czytac trzeba sie dlugo
>uczyc).Wracajac do tematu .Karta pracujaca na przyklad 100 MHz ,chipset przy
>75 MHz chyba nie sa chyba wstanie odbietac informacji przekazywanych z
> [...]

IMHO (ale tylko IMHO, to tylko przypuszczenia) mostek PCI-AGP obsługujący
AGP x2 ma jakieś wewnętrzne bufory mogące pracować przy dwukrotnym przesyle
na jeden takt zegara. Przy krótkich paczkach danych (kilka poczwórnych słów)
może osiągnąć rzeczywiście maksymalną wydajność. Ale w rzeczywistości chyba
AGP x2 jest mocno ograniczone częstotliwością pamięci i raczej jest
przewidziane "na przyszłość", pod szybsze pamięci.

--
Pozdrowienia,