Re: Video BIOS Shadow -pytanie

Autor: Kris (kris007_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 21 Oct 1998 - 15:58:43 MET DST

Cześć,

> Ale wszystko i tak jest ograniczone magistralą. Układ może mieć i 1 GHz,
> a i tak nie wymieni przez AGP danych z pamięcią główną szybciej, niż te
> 66 lub 75 MHz - a to jest istotne (bo wysoka prędkość układu graficznego
> i zastosowanych do niego pamięci ma znaczenie jedynie w przypadku funkcji
> graficznych realizowanych sprzętowo przez układ, które nie wymagają
> ciągłego wysokiego transferu).

W swoim czasie postawiłem tezę, że i740 ma taktowanie chip'a brane z AGP. Nadal nikt tego
nie zweryfikował. Ale i tak jest to jedyny taki przypadek na który się natknąłem, reszta
jest taktowana niezależnie.

> AFAIK przy 83 MHz większość płyt dzieli AGP przez 2 lub 2/3. W zasadzie
> największa możliwa częstotlwość zegara taktującego AGP to 75 MHz.

Asus P2B:
Płyta 83MHz - AGP 83MHz
Płyta 133MHz - AGP 88MHz (inne płyty 88MHz lub 66.5MHz)
(robiłem testy : ~333MHz CPU = 5*66 = 4.5*75 = 4*83MHz = 3*112MHz = 2.5*133MHz na tym samym
procku)

> IMHO (ale tylko IMHO, to tylko przypuszczenia) mostek PCI-AGP obsługujący
> AGP x2 ma jakieś wewnętrzne bufory mogące pracować przy dwukrotnym przesyle
> na jeden takt zegara. Przy krótkich paczkach danych (kilka poczwórnych słów)
> może osiągnąć rzeczywiście maksymalną wydajność. Ale w rzeczywistości chyba
> AGP x2 jest mocno ograniczone częstotliwością pamięci i raczej jest
> przewidziane "na przyszłość", pod szybsze pamięci.

Na x2 transfer inicjowany jest zarówno na narastającym jak i opadającym zboczu zegara AGP.

Pozdrawiam.
Kris.