Re: Video BIOS Shadow -pytanie

Autor: Piotr Pastuszka (starosta_at_mikrus.pw.edu.pl)
Data: Tue 20 Oct 1998 - 22:53:10 MET DST

Radoslaw Sokol napisał(a) w wiadomości: .

>Taktowanie karty wyższe? Przecież pamięci masz minimum 66/75/83 MHz, a
>kartę grafiki _najwyżej_ 66/75/83 MHz. Pamiętaj też, że pamięć grafiki
>jest spowalniana ciągłym liniowym odczytem RAMDACa.

rozumiem ze spowalniana .ale dlaczego uwazasz ze karta graficzna najwyzej
66/75/83 przeciez to oddzielny uklad ktory moze byc taktowany jak chce
.Komunikacja z plyta jest natomiast ograniczona do czestotliwosci magistrali
,dla agp standardowo 66 Mhz ale niektore plyty daja wiecej tj 75 ,83, .Gdy
jest AGPx2 to rozumiem plyta i karta musza to umozliwiac.Moja karta G200 i
Abit BH6 to umozliwiaja .i Zalozmy ze sie dogaduja i ruszaja dla przykladu
2x75 (75 magistrala plyty ) .Jak sensownie (nie slogany ze szybciej )moga te
uklady ta czestotliwosc wykorzystac. (dla przykladu widzimy szybko
,czytamy,ale jest to spowalniane przez proces wchlaniania i
zapamietywania -zeby szybko (naprawde szybko ) czytac trzeba sie dlugo
uczyc).Wracajac do tematu .Karta pracujaca na przyklad 100 MHz ,chipset przy
75 MHz chyba nie sa chyba wstanie odbietac informacji przekazywanych z
predkoscia 150 MHz.
Tego aspektu sprawy nie rozumiem.

PiotrP