RIVA TNT uszkadza płytę główną?

Autor: ElFi (elfi_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 19 Oct 1998 - 10:34:18 MET DST

Cześć!!!

Czytałem gdzieś, że karty na Rivie TNT pobierają ok 5A (!) prądu.
Myślę, że nie wszystkie stabilizatorki na płytach głównych mogą to
wytrzymać!
A wiem co piszę. Miałem płytę FIC PA2012 i RIVA 128. Stabilizatorek napięcia
3,3V, który zasilał chipset (w tym przypadku VP3) i AGP tak się grzał, że
dołożyłem mu pokażny radiator. Jako stabilizator pracował jakiś tranzystor o
wydajności poniżej 3A (na oko). Jak bym do tego włożył RIVE TNT to ... chyba
tylko eksplozja i tyle ze stabilizatora. W najlepszym przypadku komp by się
nie uruchomił z braku (zasłabego) zasilania chipsetu płyty.

Piszę o tym w czasie przeszłym bo teraz mam inną płytę (BH6). Jednak problem
może istnieć nadal. Dla wielu może być naprawdę uciążliwy. Płyty ze słabymi
stabilizatorami nie uciągną RIVY TNT.

Co o tym sądzicie? Może są jakieś płyty, które zasilanie dla AGP biorą
bezpośrednio z zasilacza?
Ci co mają już karty na RIVIE TNT niech piszą na jakich płytach im to chodzi
i niech zaobserwują czy stabilizatory nie puchną!

Pozdrawiam!
Marek Jasinski
elfi_at_friko3.onet.pl