Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 15 Oct 1998 - 21:40:18 MET DST

On Thu, 15 Oct 1998 17:24:46 +0200, Mariusz Jaworski
<genesis_at_bonair.waw.pl> wrote:

<ciach>
> _Kategorycznie_zaprzeczam_stwierdzeniom,_mowiacym,_ze_
>_Hercules_Beast_jest_niestabilny_!!!_
> Ta karta _jest_stabilna._
> Okay, oznacza to, ze nie wiesza sie czesciej jak moje
>Voodoo2. ;-)

Na ktorych driver'ach? S3 czy Hercules'a? Bo o ile na driverach S3
karta byla rzeczywiscie w miare stabilna (drobne problemy) to na
Hercules'owych bylo tragicznie

<ciach>

> Wydajnosc.
> Final Reality. Na moim kompie otrzymuje (test 3D):
>Voodoo2: 3.99, Savage3D: 3.6.
> Ja uwazam, ze niezle (dokladnie wyniki - za jakis czas).

To _bardzo_ kiepskie wyniki. Na G200 przy C333 @ 333 mialem 3.90
(zreszta opisywalem to w poscie n.t. Savage'a) Dla porownania V2 mialo
4.20. Cos strasznie kiepsko chodzi Ci to V2 jak na P2 400 ...

> Uruchamialem Forsaken'a, Incoming i Turok'a.
>Absolutnie nie ma powodow narzekac. Nie zwisalo, nie
>zauwazalem bledow grafiki. Wydajnosc - zawsze porownywalna
>do Voodoo2...

To wszystko kwestia definicji porownywalnosci - dla mnie 30% nizsze
wyniki sa srednio porownywalne. Co do jakosci grafiki - sproboj
dokladnie przyjrzec sie niebu w Incomingu. Ja wyraznie widzialem efekt
podobny do Rivy - drobne ziarno

> Ok, czy wie ktos jak zmusic Forsaken'a i Turok'a do
>pochwalenia sie fps'ami (Forsaken ma opcje w demie - ale mi
>chodzi o srednie fps) ?

Turok - benchmark. Wybierasz rozdzielczosc i karte a pozniej naciskasz
start. Po pelnym przebiegu uzyskujesz wynik jako Tmark

> W Incoming otrzymuje - jakies 70fps w Voodoo2 i jakies 50fps
>w Savage3D.

Hmmm. W jakiej rozdzielczosci? Wyniki sa raczej porownywalne do G200
niz do V2 - jesli to wyniki w 640/480 to nawet gorsze od G200 bo
roznica miedzy nim a V2 w tej rozdzielczosci wynosila kilka fps

> No i jeszcze jedna gierca (zeby nikt nie mowil, ze testuje
>karte na starociach) - NFSIII. Ja moge powiedziec tylko
>jedno - just like a Voodoo2 ! Przy wlaczonych _wszystkich_
>funkcjach...

Hmmmm. No nie wiem ... Na G200 NFS3 wyglada lepiej niz na V2 -
przynajmniej IMHO. Chociaz w sumie niepowinno mnie to dziwic - jak
testowalem Savage'a to wygladalo to rzeczywiscie podobnie. Czy litery
w menu po najechaniu na nie myszka nie kaszania sie? Jesli nie to
znaczy ze poprawili sterowniki

> Tomb Raider 2 ma tak ladne kolorki (true color) ze az...
>bardziej nienaturalne od tych na Voodoo2...

To normalka :)

> No i sprawa ostatniego dnia mojej zabawy - OpenGL.
> Po raz pierwszy widzialem Quake'a 2 w 1024x768... :-)))
>Lecz - jednak - troche szarpie: 25fps...

Czyli zadna rewelacja ... Na g200 mialem 23 fps na wrapperze

> W porownaniu do Voodoo2, Savage3D w Quake'u 2 pokazuje,
>ze moze byc szybsze od Voodoo2 (majac na wzgledzie to, ze
>Voodoo2 ma dwa texelfix'y a Savage3D nie !):

No nie :) Coz to za porownanie? Skad wiesz jakie wyniki osiaga V2 bez
drugiej jednostki teksturujacej? Takie porownanie jest bez sensu - to
jakby stwierdzic ze Virge jest lepszy od V2 bo oprocz 3D ma rowniez 2D
:) Albo cos jest szybsze albo nie

> w 800x600 mam
>(untweak'owane Voodoo2 !!!)
> Voodoo2: 50fps., Savage3D: 33.3fps
>(timedemo - demo1.dm2).

To V2 musi byc bardzo untweak'owane. Na P2 333 przy "best image
quality" i standardowych tweak'ach (ktore w sumie wiele nie daja -
moze z 10%) mialem 56 fps

> No dobra, przyznam sie - jest jedna gierca, ktora powoduje
>zwis absolutny: GPolice. Tylko - to nie jest tak, jak
>myslicie: gra dziala, daje sie w nia bawic. Brzdek powstaje
>w chwili... wyjscia z gry.
> Jakis blad ? Taaa... Ale - niekoniecznie z Savage3D...

Oj chyba jednak - skoro na zadnej karcie nie mialem z GPolice
podobnych problemow to jednak stawialbym na driver'y

<ciach>

> Chyba Tom sie nie do konca staral...

Tom nie mial wersji finalnej - jak widac w niej to poprawili

> Jesli pisze tu o kompresji - to chcialbym kategorycznie
>zaprzeczyc: nie trzeba grzebac w rejestrze, zeby
>wlaczyc/wylaczyc automatyczna kompresje tekstur czy wymusic
>trilinear filtering. Jest zakladka we wlasciwosciach ekranu.

Musieli to dolaczyc w nowszych driver'ach - w starszych nie bylo
zadnej zakladki. Ustawiac dalo sie albo przez PowerStrip'a albo w
rejestrze

> Plany na najblizsze dni ? Tak. Jedno krotkie slowo:
> Musze poszukac patch'a D3D lub na Savage3D... Moze ktos ma ?

Link jest na stronie Woja albo na voodoo.strefa.com

> A 2D ? Film DVD na caly ekran (PowerDVD demo), w 1024x768 w
>TrueColor (32 bity) jest odtwarzany plynnie (no - ale mam
>PII/400) ! Jesli komus DVD w 1024x768x32bx85Hz jest za malo...
>to nie wiem... G200 moze dac mu wiecej... Troche ?

Tu akurat problem lezy raczej w procesorze - dobra sprzetowa
interpolacje mialy juz karty 2 lata temu. Na Mystique'u mpeg'i w
1024/768 chodzily bardzo plynnie - bez zadnego rwania

<ciach>
> Sprzet, na ktorym przeprowadzalem (przeprowadze) zabawe
>to PII/400, 64MB PC100 (Hitachi), AOpen AX6B, Voodoo2
>(STB). Nie wiem, mozliwe, ze na plytach Socket7 Savage3D -
>- to juz inna historia i tak slodko nie jest.

Na plytach socket 7 sa problemy ze wszystkimi nowymi kartami AGP -
TNT, G200, Savage'em. Niestety jest to kolejny dowod na to ze socket 7
jest slepym torem

> Ja moge
>powiedziec tylko jedno: Savage3D jest ok !!! :-)))

Ale sam widzisz ze okreslenie "VooDoo 2 killer" jest conajmniej
przesadzone

> A kosztowalo 530PLN. W Commpol'u (cena end-user).

Czyli cena na poziomie MGA G200 - i chyba glownie tu tkwi sila S3.
Cena jest na tyle niska ze karta ma duze szanse na przyjecie sie na
rynku. Chociaz biorac pod uwage ze TNT mozna kupic u Premka Mikosza za
550 zl to _grubo_ bym sie zastanowil przed zakupem Savage'a - to
zupelnie inna klasa kart

> Pozdrawiam wszystkich, ktorzy wierzyli w S3 i wszystkich
>niedowiarkow. Ja wroze Savage3D swietlana przyszlosc... ;-D

Niedowiarek to niby ja? :) Z Twoich testow wynika tylko tyle ze sie
nie mylilem :)

> Hej !
> M.
>Mariusz Jaworski