Re: I'm back: Savage3D vs. Voodoo2

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Fri 16 Oct 1998 - 10:06:47 MET DST


Hej.

> > _Kategorycznie_zaprzeczam_stwierdzeniom,_mowiacym,_ze_
> >_Hercules_Beast_jest_niestabilny_!!!_
> > Ta karta _jest_stabilna._
> > Okay, oznacza to, ze nie wiesza sie czesciej jak moje
> >Voodoo2. ;-)
> Na ktorych driver'ach? S3 czy Hercules'a? Bo o ile na driverach S3
> karta byla rzeczywiscie w miare stabilna (drobne problemy) to na
> Hercules'owych bylo tragicznie
 Dla odmiany - na driver'ach Herculesa !!! Od tygodnia poszukuje
chwili na sciagniecie najnowszych... :(

> > Wydajnosc.
> > Final Reality. Na moim kompie otrzymuje (test 3D):
> >Voodoo2: 3.99, Savage3D: 3.6.
> > Ja uwazam, ze niezle (dokladnie wyniki - za jakis czas).
>
> To _bardzo_ kiepskie wyniki. Na G200 przy C333 @ 333 mialem 3.90
> (zreszta opisywalem to w poscie n.t. Savage'a) Dla porownania V2 mialo
> 4.20. Cos strasznie kiepsko chodzi Ci to V2 jak na P2 400 ...
 Aha ! Mam tego swiadomosc !!! Jest kilka spraw, ktore chce
sprawdzic, zmienic. Ale - generalnie - podaje wyniki Voodoo2 -
- do oceny porownawczej.
 Ale - jak sie je odniesie do Voodoo2... Az tak kiepskie nie sa...

 Zanim nie osiagne >4 na Voodoo2, nie bede walczyl dalej z
Savage3D... ;-) BTW. Co masz, Asus'a (P2B ?) czy ABit'a ?
Zaczynam martwic sie, czy czasem AOpen nie jest jednak malo
wydajny...
 Zastanawiam sie rowniez nad tym, czy efekty opisywane przez was
(zwisy) nie wynikaja wlasnie z wydajnosci...

> > Uruchamialem Forsaken'a, Incoming i Turok'a.
> >Absolutnie nie ma powodow narzekac. Nie zwisalo, nie
> >zauwazalem bledow grafiki. Wydajnosc - zawsze porownywalna
> >do Voodoo2...

> To wszystko kwestia definicji porownywalnosci - dla mnie 30% nizsze
> wyniki sa srednio porownywalne. Co do jakosci grafiki - sproboj
> dokladnie przyjrzec sie niebu w Incomingu. Ja wyraznie widzialem efekt
> podobny do Rivy - drobne ziarno
 Ziarna - raczej nie ma. Natomiast - widze cos na podobe
"braku" antyaliasing'u.
 Bardzo mi sie podoba Turok.

> Turok - benchmark. Wybierasz rozdzielczosc i karte a pozniej naciskasz
> start. Po pelnym przebiegu uzyskujesz wynik jako Tmark
 Aaaaaaaha... To inny program ?
 Forsaken'a - nie wiesz ?

> > W Incoming otrzymuje - jakies 70fps w Voodoo2 i jakies 50fps
> >w Savage3D.
> Hmmm. W jakiej rozdzielczosci? Wyniki sa raczej porownywalne do G200
> niz do V2 - jesli to wyniki w 640/480 to nawet gorsze od G200 bo
> roznica miedzy nim a V2 w tej rozdzielczosci wynosila kilka fps
 A wiesz ? nie sprawdzilem... W demie Incoming mozna przelaczyc
rozdzielczosc ? Serio pytam ! Nie walczylem z tym demem...
 Zreszta - demo Incoming jest malo interesujace. W Forsaken'a mozna
sobie natomiast pograc...

> > No i jeszcze jedna gierca (zeby nikt nie mowil, ze testuje
> >karte na starociach) - NFSIII. Ja moge powiedziec tylko
> >jedno - just like a Voodoo2 ! Przy wlaczonych _wszystkich_
> >funkcjach...
> Hmmmm. No nie wiem ... Na G200 NFS3 wyglada lepiej niz na V2 -
> przynajmniej IMHO. Chociaz w sumie niepowinno mnie to dziwic - jak
> testowalem Savage'a to wygladalo to rzeczywiscie podobnie. Czy litery
> w menu po najechaniu na nie myszka nie kaszania sie? Jesli nie to
> znaczy ze poprawili sterowniki
 Nie. Nie kaszania sie. Mysle, ze to jest dowod na to, ze "cos"
jest inaczej, lepiej w stosunku do tego, co bylo przedmiotem
klotni (okay, "burzliwej wymiany zdan" ;) poprzednio...
 A co do jakosci - well... Trzeba bedzie poczekac na gierki
przygotowane do Savage3D...

> > Tomb Raider 2 ma tak ladne kolorki (true color) ze az...
> >bardziej nienaturalne od tych na Voodoo2...
> To normalka :)
 :-)))
 zastanawiam sie, czy gierki takie jak Incoming, Quake2
wykorzystuja 32bity... W TR2 i w Forsaken'ie moge 32 bity
wlaczyc. Wyglada to ladnie...

> > No i sprawa ostatniego dnia mojej zabawy - OpenGL.
> > Po raz pierwszy widzialem Quake'a 2 w 1024x768... :-)))
> >Lecz - jednak - troche szarpie: 25fps...
> Czyli zadna rewelacja ... Na g200 mialem 23 fps na wrapperze
 Okay, nigdy nie mowilem, ze Matrox jest be. ;-)
 A nie, przepraszam, mowilem: stare karty Mystique "udawaly"
3D... (mam w pamieci obrazek Turok'a z Chip'a z artykulu
opisujacego karty). Rzeczywiscie - G200 - poprawili sie...

> > W porownaniu do Voodoo2, Savage3D w Quake'u 2 pokazuje,
> >ze moze byc szybsze od Voodoo2 (majac na wzgledzie to, ze
> >Voodoo2 ma dwa texelfix'y a Savage3D nie !):
> No nie :) Coz to za porownanie? Skad wiesz jakie wyniki osiaga V2 bez
> drugiej jednostki teksturujacej? Takie porownanie jest bez sensu - to
> jakby stwierdzic ze Virge jest lepszy od V2 bo oprocz 3D ma rowniez 2D
> :) Albo cos jest szybsze albo nie
 No dobra, przesadzilem... Hej - twoje porownanie tez nie
jest na miejscu. Dwa texelfix'y a jeden - moga dawac roznice
w wydajnosci 3D (prawda ? ;-), 2D i 3D w jednym chyba juz nie... ;-)
 Ale przeginamy...

> > w 800x600 mam
> >(untweak'owane Voodoo2 !!!)
> > Voodoo2: 50fps., Savage3D: 33.3fps
> >(timedemo - demo1.dm2).
> To V2 musi byc bardzo untweak'owane. Na P2 333 przy "best image
> quality" i standardowych tweak'ach (ktore w sumie wiele nie daja -
> moze z 10%) mialem 56 fps
 Jak opis wyzej: przeinstaluje system; tylko boje sie, ze ten AOpen
jest po prostu wolny...
 A ile masz na G200 w 800x600 ? A w odniesieniu do Voodoo2 ?
Na Savage3D jest 33.3/50=66%...

> > Chyba Tom sie nie do konca staral...
> Tom nie mial wersji finalnej - jak widac w niej to poprawili
 Aha !!! :-))) No i nie wiem o co chodzilo z tym AGP.
Sprobuje dorwac P2B i na tej plycie zrobic proby...

> > Jesli pisze tu o kompresji - to chcialbym kategorycznie
> >zaprzeczyc: nie trzeba grzebac w rejestrze, zeby
> >wlaczyc/wylaczyc automatyczna kompresje tekstur czy wymusic
> >trilinear filtering. Jest zakladka we wlasciwosciach ekranu.
> Musieli to dolaczyc w nowszych driver'ach - w starszych nie bylo
> zadnej zakladki. Ustawiac dalo sie albo przez PowerStrip'a albo w
> rejestrze
 Driver'y Hercules'a. Zakladka "Odometer". Czy wie ktos,
co mieli na mysli, kiedy nazywali to tak ???

> >>>Unreal<<.
> > Musze poszukac patch'a D3D lub na Savage3D... Moze ktos ma ?
> Link jest na stronie Woja albo na voodoo.strefa.com
 Oooo, dzieki...

> > A 2D ? Film DVD na caly ekran (PowerDVD demo), w 1024x768 w
> >TrueColor (32 bity) jest odtwarzany plynnie (no - ale mam
> >PII/400) ! Jesli komus DVD w 1024x768x32bx85Hz jest za malo...
> >to nie wiem... G200 moze dac mu wiecej... Troche ?
> Tu akurat problem lezy raczej w procesorze - dobra sprzetowa
> interpolacje mialy juz karty 2 lata temu. Na Mystique'u mpeg'i w
> 1024/768 chodzily bardzo plynnie - bez zadnego rwania
 MPEG1 i MPEG2 - to troche inna historia. Co do proca - masz
w 100% racje. Problem lezy raczej w procesorze. Raczej. Co do
kart - o ile pamietam, zawsze Matrox mial najlepsze 2D; chcialem
tylko pokazac, ze wreszcie S3 dogonilo (no dobrze - zblizylo sie
do) Matrox'a...

> Na plytach socket 7 sa problemy ze wszystkimi nowymi kartami AGP -
> TNT, G200, Savage'em. Niestety jest to kolejny dowod na to ze socket 7
> jest slepym torem
 Exactly...

> > Ja moge
> >powiedziec tylko jedno: Savage3D jest ok !!! :-)))
> Ale sam widzisz ze okreslenie "VooDoo 2 killer" jest conajmniej
> przesadzone
 Poczekamy, zobaczymy...

> > A kosztowalo 530PLN. W Commpol'u (cena end-user).
> Czyli cena na poziomie MGA G200 - i chyba glownie tu tkwi sila S3.
> Cena jest na tyle niska ze karta ma duze szanse na przyjecie sie na
> rynku. Chociaz biorac pod uwage ze TNT mozna kupic u Premka Mikosza za
> 550 zl to _grubo_ bym sie zastanowil przed zakupem Savage'a - to
> zupelnie inna klasa kart
 Z tym "zupelnie inna klasa" - nie zgadzam sie ! Wg mnie TNT jest
potencjalnym zrodlem problemow. Juz o tym pisalem - nie udalo im
sie osiagnac zamierzonych wynikow; 0.35um powoduje, ze TNT jest
jednym z "cieplejszych" scalakow (i bez dwuznacznosci !!!).
 Poza tym - juz o tym pisalem; nie jest dla mnie jasne, ile
bedzie kosztowal Savage3D np. z APAC'a czy z DataExpert'a.
Mysle, ze takie karty beda tanie, duzo tansze od Matrox'a...

> > Pozdrawiam wszystkich, ktorzy wierzyli w S3 i wszystkich
> >niedowiarkow. Ja wroze Savage3D swietlana przyszlosc... ;-D
> Niedowiarek to niby ja? :) Z Twoich testow wynika tylko tyle ze sie
> nie mylilem :)
 Na razie... ;-)
 Matrox bedzie udoskonalal drover'y, S3 tez. Mysle, ze przed
ludzmi z S3 jest o wiele wiecej roboty do zrobienia...
 I o wiele wiecej do uzyskania...

 Pozdrawiam serdecznie...
                             M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:43:39 MET DST