Re: Mam 1000 zl na grafike - co dalej? ;)

Autor: Marek Oberman (pesk_at_pesk.org.pl)
Data: Tue 13 Oct 1998 - 09:10:29 MET DST

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <6vuogh$rd3_at_h1.uw.edu.pl>...
>Pamiętasz swoje słowa:
><<To mowilem ja - zlodziej softu - do momentu
>otrzymania dobrze platnej pracy, co nie nastapi
>zapewne wczesniej jak po skonczeniu studiow ;o)
>Ale zeby je skonczyc musze zaliczyc np. Informatyke
>czy chocby glupia obsluge Office`a i dla tego musze
>krasc jak na razie, zeby pozniej moc byc uczciwym.
>czyli motywujesz/tłumaczysz swoje postępowanie pozorując biedaczynę
>studencika!

Haha, no biedaczyna ze mnie, bo
nie moge wydac lacznie kilkuset
baniek na soft - fakt.

>Kilka postów dalej piszesz o Photoshopie za $300 czy
>Windowsach 95 a więc nie tylko programy za 200 baniek kradniesz, potem
>wspominasz o dzieciaku w wytartych jeansach i reklamówce zamiast
>plecaka... co zupełnie kojarzy mi się z bidą, że aż piszczy.

Co Ty usilujesz mi wciskac???!!! przeciez
mowiac o tym dzieciaku mowilem o przyszlosci
jaka bede mial ja i moja rodzina jesli sie nie
naucze pozadnego zawodu a nie ze ja czy
ktokolwiek inny z mojej rodziny obecnie
chodzi w wytartych jeansach.

Przestan wyrywac slowa z kontekstu i
usilowac mi wciskac je, udawadniajac
ze maja inny sens.

>To właśnie
>Ty jesteś śmieszny bilansując swoje wydatki komputerowe w sposób 99.99%
>na hardware i reszta, 0 na software. Założe się, że wymieniasz komputer
>co pół roku i utrzymujesz się na topie technoligii: max MHz, max MRAM,
>max GB-HDD?

To sie zaloz... Zaloz sie ze mna o 300 baniek,
to wtedy z pewnoscia pokupuje sobie legalny
soft. Do tej pory mialem przez 2 lata 1 komputer
w ktorym mialem najpierw p166mmx a potem
po sprzedaniu jego p233mmx. W miedzy czasie
dolozylem tez pamieci do 32MB - wszystko.

Teraz zmienilem na nowoczesniejszy i nie
zamierzam go zmieniac przez co najmniej
2 lata. Tzn. moze wymienie proca i doloze
za rok pamieci.

Czy to jest utrzymywanie sie na topie
technologii za wszelka cene.... Przegrales
stary, 300 baniek mozesz przeslac na moje
konto.

>Programów nie warto kupować bo się je łatwo ukradnie a na
>dodatek firma produkująca nie zbiednieje... Wydajesz ciężkie pieniądze
>na sprzęt tylko dlatego, że nie jest łatwo go ukraść przez zwykłe
>skopiowanie! Zaprojektowanie dobrego softwareu kosztuje tyle samo pracy
>co dobrego sprzętu, ale Ty i tak tego nie zrozumiesz. Brak mi już słów.
>Po prostu brak mi szacunku do ludzi postępujących jak Ty - niestety.

Patrz ja tez jakos nie mam przekonania do
Ciebie. Nigdy nie zrozumiem ludzi potepiejacych
np. nastolatka kopiujacego gre od zanjomego czy
Photoshopa. On czy jego rodzice i tak by tego nie
kupili legalnie wiec nikt by na tym nie zyskal. A to,
ze w mysl ustawy o prawach autorskich popelniaja
przestepstwo? Dla mnie przestepstwo to kradziez
w wyniku, ktorej bezposrednio cierpi inny czlowiek a
nie taka bez dokonania ktorej bylo by dokladnie tak
samo jak po jej dokonaiu - nikt, nawet producent na
niej nie ucierpi, bo tak czy siak pieniedzy by od tego
dzieciaka nie zainkasowal.

Wiem, ze swoje poglady wyrazasz patrzac
na to oczami programisty - dlatego wydaje
mi sie, ze nie bedziesz nigdy potrafil podejsc
obiektywnie do tego problemu.

--
Pozdrawiam
Marek Oberman