Re: Bariera 4xIDE

Autor: Grzegorz Szyszl'o (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 08 Oct 1998 - 15:11:44 MET DST

"vindex" <vindex_at_friko.onet.pl> wrote:

>Zakladajac ze znajdziesz 4 MB simmy - przy 4 MB (4*1MB) wyniki nie sa
>niestety rewelacyjne.

przy liniowym dostepie jest ciut wolniej. przy machaniu glowicami
po calym twardzielu, i czytaniu/pisaniu masy drobnicy (pliki po 1kb),
przyspieszenie jest potezne. w/g. mnie warto.

poza tym nawet teraz nie ma problemu z simmami, nawet krotkimi.
firma kingston (to kryptoreklama) robi chyba kosci do wszystkiego.
tyle ze sa drozsze od +50% do +100% od obecnych cen kosci typu noname.

>Nie wiem jak najnowsze wersje ale stare wogole czegos
>takiego jak UDMA nie przewidywaly - cache pozwalal na nadrobienie tego ale
>na nic wiecej

w tych kontrolerach UDMA jest psu na bude. jak na razie zaden z dyskow
nie osiagnal nawet przepustowosci oferowanej w trybie czytnia przez tryb PIO3,
ograniczeniem jest fizyczne czytanie nosnika. a jak dane trafia do kontrolera
z twardziela, to juz sa b.szybko czytane przez procesor, niewiele go
obciazajac. to samo przy zapisie. dziala to lepiej niz cache.
bo nawet jesli cache jest oprozniany (ten programowy), to jest zapychana
magistrala, bo w trybie PIO procesor czeka az dysk fizycznie zapisze
dane. w przypadku kontrolera typu tekram (podales inny przyklad takiego
kontrolera i b.dobrze:) procesor moze sie zajac innymi sprawami.

>AFAIR byla rowniez mozliwosc stosowania RAID'a (bodajze 0)

to sie nazywa stripping (albo jakos tak), i oznacza laczenie kilku twardzieli
w jeden wiekszy.

>prawdopodobnie
>
>Alez wrecz przeciwnie :))))) Tekram ma specjalne dedykowane zlacze _tylko_
>na CDROM'y. Poprostu musiales miec inna wersje tego kontrolera. Moj -
>bodajze 590 CD - mial dwa kanaly IDE + dedykowany kanal dla CDROM'a

faktycznie. osobiscie nie mialem, ale znajomy mial. i tam nie bylo
wejscia dla CD. dlatego tak lamentuje :) ale nawet tamten dosyc stary
kontroler w/g. mnie zachowywal sie bardzo ladnie. z tym dedykowanym
kanalem dla CD to swietny pomysl. dzieki za info (czlowiek caly
czas sie czegos dowiaduje:)

><ciach>
>
>Rozwiazanie dobre tylko w momencie kiedy poza dyskami nie uzywasz innych
>urzadzen. Konfiguracja 2* HD + CDR IDE + CDROM + ZIP/LS120 niestety w takim
>wypadku odpada

aha. no coz. sila wyzsza. w takim wypadku CDR musialby pojsc na scsi.
zip na lpt to tragedia, nie wiem czy jest wersja scsi.

>Tyle ze te urzadzenia musisz odpowiednio dobrac zeby SCSI dawalo realne
>korzysci. O cenie nie wspominajac

dyski +30% ceny dyskow IDE. chociaz dyski IBM w wersjach IDE i SCSI,
w cenie roznia sie naprawde niewiele.

>To jest tania jak barszcz?????? NCR powinien byc o polowe tanszy - niewiele
>drozej mozesz miec pelnego ADAPTEC'a PCI. Przy takim podejsciu to taniej
>kupic plyte z wbudowanym SCSI - chocby P2B S

i co. drogo to jest ? skoro twierdzisz ze sa nawet tansze ?
ta za 300 z wlasnym biosem. bez biosu jest tansza. ale dokladnych cen
nie znam. jesli nie mam potrzeby kupna, to po co mam wertowac cenniki ?

>Problem nie tylko w cenie - najwiecej tracisz na wymianie dyskow

to fakt. ale jak mus to mus. a prezentow nikt robil nie bedzie.