Re: Czy IBM nie lubi Caviara?

Autor: Andrzej P. Wozniak (please-no.usher_at_polbox.com)
Data: Wed 07 Oct 1998 - 07:35:06 MET DST

Grzegorz Szyszl'o napisał(a) w wiadomości:
<6vdje0$r3d$7_at_helios.man.lublin.pl>...
>"Marek Wesołowski" <wesmar_at_friko3.onet.pl> wrote:

[...]
> [...]

[...] WDC nie

od kiedy WDC 33200 nie chodzi w UDMA? Przecież na elektronice jest
wyraźnie napisane 2,1 GB! A może nie miał literki L na końcu - jakiś
naprawiany :-(

[...]
>niby tak :) w kazdym razie quantum-master caviar-slave ,
>nie chca sie bootowac. chociaz czasami sie bootuja. nie mam zielonego
>pojecia od czego to zalezy. dyskow? kontrolera? Muldera? :))

A wystarczyło zauważyć, że w pytaniu oryginalnym był dysk IBM _UDMA_,
a WDC - nie, tylko _PIO4_. W DOS-ie będą sobie chodziły, i owszem,
nawet na jednym kanale, ale tylko w trybie PIO4 bądź DMA.
Pod Windą WDC za Chiny (a raczej nawet za cały Tajwan) nie drgnie,
jeśli jest sterownik UDMA. Dla nie czytatych - po co wam komputer,
jeśli nie potraficie przed instalacją przeczytać, że sterownik
windowsowy (z dyskietki bądź CD-ROM-a) pracuje _tylko_ z urządzeniami
UDMA?
Rozwiązanie oczywiste - Caviara na drugi kanał (może być master, może
slave), niech nie spowalnia IBM-a.
Aha, jeśli system nie bardzo chce odpalać w układzie master-1/slave-2,
to zworkę na masterze trzeba przestawić z położenia master-single na
master-with-slave.
PS. I obeszło się bez wyzwisk, panie z GS-u, choć nie zawsze musi być
kawior. ;-)

--
Andrzej Wozniak  - usher_at_polbox.com
Usun "please-no" z adresu w naglowku