Re: g200 czy Savage ???

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Fri 02 Oct 1998 - 02:39:04 MET DST

Dnia Thu, 01 Oct 1998 20:33:38 GMT, "Fachman" <fachman_at_friko.onet.pl>
napisał/a:

>Alez owszem jak sobie pomysle to taki fajny bajer ktory moze spowodowac
>spalenie monitora. Zauwaz ze w niektorych instrukcjach wyraznie mowia ze
>ustawienie trybu przekraczajacego parametry monitora moze spowodowac jego
>uszkodzenie. W sumie to jednak oczy sa wazniejsze, wiec jak ci chodzi to
>spoko wiedz jednak czym to grozi. te nowsze sa madrzejsze i same wylaczaja
>kineskop gdy sie przekroczy parametry

Dzizes, myslisz ze ja o tym nie wiem ? :) BTW Tu nawet nie bylo mowy o
przekraczaniu, po prostu defaultowe 75, 85 Hz mnie nie interesuje, w
przy tym mniejszym widze "pulsowanie" przy wiekszym monitor nie
wyrabia. Przy posrednim jest ok i co najwazniejsze to ok dawaly mi
tylko sterowniki Matroxa..
Teraz z Riva128 musialem sobie zjechac do 960x720 bo tam mam 85Hz..

>Gdybym nie umial poprawnie zainstalowac driverow to bym nie zrobil tych
>wszystkich testow.

Coz to za poprawnie zainstalowane drajwery jesli nie mogles dac
wiekszego odswiazania ? :-O

>Alez ja monitor skonfigurowalem dobrze bo zgodnie z sugestiami producenta.

No to nie rozumiem w czym miales problem.

>Jasne kupa przyciskow wlaczajacych rozne rzeczy, ktore defaultowo byly
>wlaczone oraz suwak do regulacji jakosci odtwarzania Video. Takie cuda jak
>wirtualny desktop to sobie podarowalem bo po pierwsze ich nie uzywam a po
>drugie In control tools ma to samo.

Chciales napisac ICT ma to samo.. TYLKO to.

>Co do Monstera to wielkie zdziwienie bo praktycznie byly nie zmienione w
>stosunku do reference (dodali pare bajerow)

Blad, nie bardzo sie orientujesz - one zawsze byly zbudowane na
"reverence" 3Dfx'a, tyle, ze gdy 3Dfx wypuszczal wersje 2.13 to
Diamond mial swoje oparte o 2.13. Przy 2.15 3dfx'a Diamond mial "core"
swoich z wersji.. 2.13 itd, itp.
BTW Moglem sie pomylic co do numerkow - V1 sprzedalem kilka m-cy temu.

> a co do Nvidii to chyba klaniaja
>sie oslawione klopoty z polska klawiatura.

Sorry, no bonus - nie raz pisalem na tej grupie, ze nie mam zadnych
problemow z Viperem /poza nedzna - jak to riva128 czy zx - jakoscia
grafiki 3D/. Moze dlatego, ze mam wersje PCI nie AGP..

> Moj kumpel nie moze uruchomic
>windowsa jesli tylko ma zainstalowana (nawet jako druga) polska klawiature
>na driverach diamonda. Akurat w tym wzgledzie jest lepiej z reference bo tam
>da sie zainstalowac polska klawiature jako druga. Tylko ze to nie jest wina
>diamonda tylko nvidii bo nawet zawarte w W98 drivery wywalaja sie przy
>polskiej klawiaturze

Ja tam mam wlaczona tylko klawiature polska, wlaczone shadow'y w
biosie i nie miewalem klopotow zarowno w wersji 95osr2.1 i 98
windozow.. A jesli chodzi o drajwery - Diamond niedawno wypuscil nowe
oparte o dx5.. Wiec czekanie na nowszee /dx6/ to kolejne 2, 3 m-ce..
podczas gdy nVidia juz takowe ma.
BTW Wiekszosc ludzi z internetu podczas testowania Vipera330 uzywala
wlasnie drajwerow nVidii.
Kolejna sprawa - sprobuj uruchomic jakas gre /np Quake2/ na drajwerach
Diamonda w 960x720, albo sprobuj na nich ustawic desktop w windozie w
tej rozdzielczosci. Nie da sie. Drajwery generic nVidii bez problemu
na to pozwalaja..

>Na razie do czynienia z Savage mieli tylko dwaj kumple Vindexa, a reszta
>sugerujac sie doswiadczeniami z poprzedniej epoki skazali Savage bez sadu.

Gdybym sie sugerowal doswiadczeniami to bym nie korzystal z "uslug"
windozow, tylko sie przesiadl na Linuxa :))

>kupic po Virge`u. Na poczatku kupilem Mystique bo to niby marka, szybkosc
>etc. Kosztowal on wtedy okolo 5 milionow PLZ (ale kumpel mi odsprzedal za
>3.5).

Ja kupowalem za 710 zl pod koniec 96r i nie narzekam :) Po markowym
/diamond/ virge'u to byla naprawde spora zmiana na lepsze z jednym
zgrzytem - brak bilineara.

<big cut>

>530 na 70MHz (oryg. bios) i 539 na 72MHz (bios diamonda) wszystko na 85Hz
>800x600x16bit. Jesli chodzi o wydajnosc 3d to roznica wynosila 1-2klatki
>przy wszystkich efektach wlaczonych

Wszystkich _dostepnych_ efektach wlaczonych - AA chyba nie bardzo..

<another BIG cut>

>No dobra wypisalem sie a tu po drugiej w nocy.
>Te oto perturbacje nauczyly mnie jednego. Wydawanie pieniedzy na tzw. marke
>nie ma najmniejszego sensu bo to nie gwarantuje ci poprawnego dzialania ani
>tego ze zakupiony produkt jest rzeczywiscie najlepszy i lepiej poczekac pare
>miesiecy po premierze i kupic dopracowany produkt no chyba ze sie komus
>spieszy.

Aaa.. to po to byl ten duuuzy opis. Ja jednak wole sprzet markowy o
ile mnie na niego stac. I raczej sie jeszcze na nim nie zawiodlem za
mocno.

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl