Re: Komputer kopie!

Autor: Xanadu (xanadu2_at_friko6.onet.pl)
Data: Wed 29 Jul 1998 - 18:31:27 MET DST

Absolutnie nie nalezy lekcewazyc tego zjawiska. Sprobuj zasilac komputer z
gniazda z bolcem uziemiajacym (sprawnym!!!). Jesli problem nadal bedzie
wystepowal, to albo instalacja elektryczna jest niesprawna albo uszkodzone
jest polaczenie przewodu uziemiajacego z obudowa zasilacza. W pierwszym
przypadku mozna domowym sposobem wykonac "zerowanie" czyli polaczyc bolec
uziemiajacy z przewodem zerowym ale po pierwsze, jesli nie wiesz za bardzo o
co chodzi, to lepiej tego nie robic a po drugie, wedlug nowych przepisow,
zerowanie nie jest dopuszczalne i instalacja elektryczna powinna byc
wykonana przy uzyciu trzech przewodow: fazowego, zerowego i uziemiajacego i
zabezpieczona wylacznikiem roznicowo-pradowym, ktory natychmiast zadzialalby
w opisanym przez ciebie przypadku. Jesli natomiast uszkodzone jest
polaczenie przewodu uziemiajacego z obudowa zasilacza, to albo oddaj
komputer do serwisu w celu sprawdzenia, albo odkrec obudowe zasilacza (po
wyciagnieciu kabla sieciowego) i sprawdz, czy wszystkie przewody odchodzace
od gniazda zasilania sa pewnie podlaczone (zwlaszcza zolto-zielony przewod
uziemiajacy).

Jesli komputer pracuje w sieci i wykorzystuje zlacza koncentryczne, to moze
wystepowac roznica potencjalow pomiedzy poszczegolnymi komputerami jesli nie
sa zasilane z tej samej fazy i terminatory nie sa dodatkowo polaczone z
obudowa.

Istnieje jeszcze jedna mozliwosc. Uszkodzenie kabla sieciowego. Ale to chyba
malo prawdopodobne.

Powodzenia.

Xanadu

Piotrola napisał(a) w wiadomości: <35bf3149.64262_at_news.lublin.pl>...