Re: Re: Wycofanie się firmy...

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Sun 26 Jul 1998 - 15:10:52 MET DST

lbajon_at_sgh.waw.pl (=?ISO-8859-2?Q?=A3ukasz_Bajo=F1ski?=) wrote:

>Jeśli w instrukcji masz napisanie że działa z Cx200+ a faktycznie nie
>działa to możesz po prostu udać się z takim kompletem do servisu z
>żadaniem "mnie nic nie obchodzi - ma działać",

dokladnie tak. faktycznie parametry plyty sa niezgodne (nizsze) od
parametorw w jej dokumentacji. czyli plyta ma usterke, czyli
trzeba oddac na gwarancje.

>tyle że jak firma jest
>mało solidna to mogą Ci tą płytę trzymać i miesiąc zanim wymienią :(

nieprawda. ustawa n/t. gwarancji wyraznie mowi, ze sprzedawca
moze przetrzymac sprzet w naprawie gwarancyjnej max. 2 tygodnie.
po uplywie tego terminu JEST ZOBOWIAZANY DO ZWROTU GOTOWKI
na zadanie klienta. sprzet moze odwiedzac gwarancje tylko
trzykrotnie. jak sie zepsuje 4ty raz, to sprzedawca
JEST ZOBOWIAZANY DO DOSTARCZENIA DRUGIEGO, TAKIEGO SAMEGO EGZEMPLARZA.
jesli nie ma identycznego i sprawnego, to JEST ZOBOWIAZANY
DO ZWROTU GOTOWKI. tutaj mozesz skorzystac, gdyz ma byc zwrocona
pelna suma, w/g. faktury zakupu. nieistotne jest, ze sprzet w miedzyczasie
potanial. ponadto jesli dany element jest wymieniony na nowy,
wtedy OBOWIAZUJE WYPISANIE NOWEJ GWARANCJI na ten podzespol.
dla sprzetu elektronicznego, jest to kolejny rok w/g. ustawy.

i jeszcze cos. jesli sklep napisze sobie slogan reklamowy
NA KOMPUTERY 2 LATA GWARANCJI, to musi na kazdy zestaw komputerowy
(i kazdy zawarty w nim podzespol) udzielic takiej gwarancji.
chociaz na dysk twarty mozna zarzadac wypisania dodatkowej
3letniej gwarancji. a co :))))) jesli sprzedawca z nieznanych
przyczyn nie chce na zestaw udzielic 2letniej gwarancji,
to zachodzi wprowadzenie klienta w blad. a to podlega ustawie
o nieuczciwej konkurencji. mozna taki sklep zaskarzyc.

>Gorzej jeśli w instrukcji są tylko jakieś mgliste obietnice (nie ma
>rozpisanych zworek dla tego proca), wtedy masz małe szanse ...

to nieistotne. jesli w instrukcji pisze (nawet bez rozpisania zworek)
ze plyta wspolpracuje z procesorem 200+, to ma wspolpracowac i koniec.
jak do tej pory nie widzialem w instrukcjach zwrotow typu
"plyta prawdopodobnie wspolpracuje z ....." albo
"element byc moze zadziala przy czestotliwosci ..." :)
jesli jest napisane "element moze pracowac z czestotliwoscia xxxx",
to takie stwierdzenie uznaje sie za przedstawienie faktu. i element
musi spelniac taki wymog.

>Swoją drogą musiałeś kupić jakiś straszny syf, jeśli mniej niż roczna
>płyta nie obsługuje 75 MHz :( Tak to jest jak w przysłowiu "kto mało
>płaci, dwa razy płaci", takie głupie oszczędnosci szybka się mszczą.

ja znam inne "tanie mieso psy jedza". tak czy inaczej, podejrzewam ze sklep
chce sie po prostu wykpic. to jest niestety czesto stosowana praktyka.

ps: Karpiu, jak z tym jest faktycznie ? :))))))))