Re: Jak rozpoznać procesor?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 20:49:04 MET DST

Tomasz 'Pilot" Minkiewicz wrote:

> Czy ktoś wie, w jaki sposób można programowo rozpoznawać jaka jest
> _domyslna_ częstotliwość taktowania procesora? Po przeczytaniu
> sporej ilości mądrych tekstów technicznych dowiedziałem się, że
> podobno nie można. No i niby po piernikach, ale bezzworkowe płyty
> jakoś sobie z tym radzą! Czy ktoś wie jak? Albo przynajmniej ma
> programik, który to umie.

Chyba nie ma takiego programu. Po prostu często różne modele tego
samego procesora niczym się nie różnią (np. jestem głęboko przekonany,
że nie ma żadnych różnic między K6-166/200/233 poza nadrukiem i
w najlepszym wypadku czystością materiału, z którego się je wytwarza).
W końcu Intel musiał zaprzestać produkcji wolnych iP55C, bo doszli
do takiej perfekcji, że wychodziły im same 233MHz. :)

AFAIK płyty bezzworkowe nie wykrywają częstotliwości, a jedynie
rodzinę, do której należy. Parametry ustawiane są na najwolniejszy
w rodzinie (np. wstawisz iP200MMX, a on ustawi iP133MMX).
Dokładne ustawienie procesora zależy już od użytkownika.

--
Pozdrowienia,