Re: PCI-bridge

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 21:07:33 MET DST

Inquisitor Nikodemus wrote:

> Niech mnie ktos oswieci do czego _subject_ wlasciwie sluzy ?
> Bufor miedzy CPU a PCI ?
> I w jaki sposob dziala...

Nie jestem specjalistą, więc będzie tylko ogólnie:

Jest to mostek pomiędzy procesorem zainstalowanym w komputerze,
a szyną PCI. Drugim mostkiem jest PIIX - PCI/ISA/IDE Xllerator
(mostek między PCI a ISA i IDE). Jak pewnie wiesz, szyna PCI
nie jest szyną lokalną i jest niezależna od rodzaju zastosowanego
procesora (486, iP, iPII, iPPro, Alpha i co tam jeszcze).
Teoretycznie można by chyba nawet wpiąć PCI do starego 80286
(ale to był by mostek, bardziej skomplikowany od procesora ;) ).
W związku z tym dane muszą ulegać buforowaniu, kolejkowaniu i
rozdzielaniu pomiędzy urządzenia wiszące na szynie PCI.
Można ten mostek nazwać też po prostu kontrolerem PCI przeznaczonym
jedynie do pracy z danym rodzajem procesora.

BTW od jakości mostka PCI2CPU Bridge zależy w sporym stopniu
wydajność komputera. Np. chipset i430HX dzięki swoim bardzo obszernym
buforom potrafi obsługiwać szynę PCI szybciej niż jakikolwiek
inny chipset i430.

--
Pozdrowienia,