Re: Win95/98 i dysk wymienny.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 20:44:08 MET DST

Paweł Boguszewski wrote:

> Dzięki za zainteresowanie. Oczywiście nie chodziło mi wyciąganie całkowicie
> w biegu. Są jakieś progamy pozwalające na zatrzymanie dysku (tak jak to robi
> Power Management). Potem można go odłączyć kluczykiem w kieszeni i dopiero
> wyjąć. Powinno to być dla dysku tożsame z wyłączeniem komputera. Niestety
> system cały czas widzi taki dysk i przy próbie odwołania do niego sie
> zawiesza. I to jest problemem. Chyba, że IDE nie cierpi takiego wyłączanie
> kieszeni pod napięciem.

Samo IDE może by jeszcze zniosło usunięcie dysku (ale raczej nie master),
ale na pewno nie znosi tego DOS/Windows 9x. Te systemy nie są po prostu
przystosowane do wymiany urządzeń podpiętych do standardowych kontrolerów
IDE w czasie pracy. Radzę jednak zaprzestać wyciągania dysków w czasie
pracy komputera, bo zawieszenie się całego systemu może być najmniejszym
problemem.

--
Pozdrowienia,