Re: Win95/98 i dysk wymienny.

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_1234nencki.gov.pl)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 19:12:08 MET DST

MACIEJ MROCZKOWSKI wrote:

> Wcześniej czy poźniej wyciąganie dysku "w biegu" skończy się padem dysku
> a przy odrobinie szczęścia to i płyta może paść. Pracuję przy kompach na
> uczelni - wielu "naukowców używało w ten sposób przenośnego dysku, że
> jak nie był potrzebny to nie wyłączając sprzetu wyciągali dysk, że
> system padał to pryszcz ale trzebabyło widzieć jak potem z obłędem w
> oczach błagali o ratunek (wżarło pół roku pracy i święty boże nie
> pomoże), co prawda mamy standard "optimusa" ale nie sądzę, żeby ADAX
> tolerował tego typu zachowania - sprawdzone na różnych płytach i dyskach
> [...]

Dzięki za zainteresowanie. Oczywiście nie chodziło mi wyciąganie całkowicie
w biegu. Są jakieś progamy pozwalające na zatrzymanie dysku (tak jak to robi
Power Management). Potem można go odłączyć kluczykiem w kieszeni i dopiero
wyjąć. Powinno to być dla dysku tożsame z wyłączeniem komputera. Niestety
system cały czas widzi taki dysk i przy próbie odwołania do niego sie
zawiesza. I to jest problemem. Chyba, że IDE nie cierpi takiego wyłączanie
kieszeni pod napięciem.

PS. JTT-Adax to typ kieszeni wymiennej. Komputer oczywiście marki Squadaq

--
Pozdrowionka
  Paweł Boguszewski