Re: Czy można uszkodzić PCta wkładając odwrotnie wtyczkę do gniazdka?

Autor: Jaroslaw Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Fri 24 Jul 1998 - 12:21:23 MET DST

Fri, 24 Jul 1998 10:06:55 GMT, "Sebastian Szczepański"
<sqnx_at_polbox.com> napisał(-a):

> Od dłuższego czasu miałem problemy z zasilaniem w moim PC tzn. czasami gdy
>miałem kontakt z obudową potrafiło nieźle popieścić (bez skojarzeń proszę
>;-) i nie były to jakieś tam ładunki elektrostatyczne ale całkiem wysokie
>napięcie.
To są skutki używania gniazd bez zerowania ochronnego.
Po prostu na wejściu zasilacza jest filtr przeciwzakłóceniowy łączący
oba bolce "prądowe" z obudową i jednocześnie z bolcem (a właściwie
dziurką) zerującym. Jeśli bolec zerujący nie jest podłączany do zera w
gniazdku na ścianie, to będą takie cyrki.
Poproś znajomego elektryka (lub ostatecznie nieznajomego), aby Ci
zainstalował gniazdka z bolcem.

-
Jarek Andrzejewski

--