Re: AMD K5

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Sun 19 Jul 1998 - 21:39:49 MET DST

Dariusz Zaręba wrote:

> Jestem posiadaczem procesora AMD K5 PR133 i płyty głównej
> 82430VX. Postanowiłem ten zestaw nieco przyspieszyć i w tym celu ustawiłem
> częstotliwość płyty na 66 i mnożnik x3. I nic komputer nawet nie odpalił.
> Spróbowałem inaczej i na ustawieniu 3x 60 komputer pokazał mi że jestem

Zmniejszanie częstotliwości szyny przy podkręcaniu jest bezsensowne.
Wzrasta tylko wydajność koprocesora i temperatura procesora, a ogólna
wydajność komputera nieznacznie, wcale lub wręcz się pogarsza.

BTW jakie ustawienie dla K5-133 zaleca Twoja płyta główna? Ja
dotychczas spotykałem się jedynie z 1.5x66.

> właścicielem AMD K5 PR 150. Myślę sobie spoko, ale nie ma lekko pod Dosem
> chodzi a Windows 95 nie można odpalić. Za któryśm tam razem darł się że
> brakuje mu jakiś plików .dll. Ustawiłem go więc spowrotem i Windows się
> odpalił bez problemów.

AFAIK K5-133 ma własny dość dziwny mnożnik i ignoruje ustawienia na
płycie. Powinien być ustawiony jako 1.5x66 (pracuje przy 100MHz,
ale sam sobie zmienia mnożnik na jakieś 1.75). Podkręcanie go przez
mnożnik ma mały sens. Możnaby jedynie spróbować zwiększyć fq szyny
do 75 MHz - ostatnie serie K5 (3.3V) podobno całkiem ładnie się
kręciły.

> A wić zapytuję Was czy to normalne, czy po podkręceniu procesora muszę
> przeinstalowywać Windows (co zresztą sam proponował).

To normalne - po zbytnim podrasowaniu procesora wszystko się sypie.
Jeżeli podkręcenie byłoby udane, to nie miałbyś takich numerów.
Jeżeli Twoja płyta nie ma wyższych niż 66Mhz częstotliwości, to
IMHO musisz zapomnieć o podkręcaniu.

--
Pozdrowienia,