Pomóżcie ułożyc mi zamieszanie w głowie :-)

Autor: Jacek Kuchta (jacekk_at_atos.warman.com.pl)
Data: Tue 14 Jul 1998 - 09:07:52 MET DST

Witam wszystkich serdecznie,

ponieważ dostęp do sieci mam ograniczony, to newsy przeglądam z różna
częstotliwo¶cią. Z regóły jednak zawsze jest sporo do nadrobienia.
Poczytałem sobie wła¶nie większo¶ć listów dotyczących akceleratorów
3dfx, karty STB Velocity 128 i wszelkich różnych kart grafiki, że już o
Voodoo2 nie wspomnę :-) Niestety po tak dużej liczbie informacji mam
wielki nieład w głowie i bardzo bym prosił o jakie¶ uporządkowanie moich
informacji. Wiem, że może za¶miecam news'y takim mailem, jeżeli tak, to
bardzo proszę na priva. A teraz kilka moich pytań:

1. Aktualnie mam Pentka 200 MMX'a. Całkiem niedawno się pytałem, ale
jeszcze raz chciałbym usystematyzować sobie wszystko. Chcę się
przestawić na Pentka II. Jaką płytę główną i jaki procesor polecacie ?

2. Jaką kartę grafiki ? Komputer będzie wykorzystywany głównie do gierek
3D jaki i do DTP (Photoshop, Corel, Quark itp). Czy opłaca się kupić
RIVE na ZX'ie, czy może poczekać na RIVE TNT lub kupić zupełnie inną
kartę ?

3. Mam Diamond Monster'a 3dfx. Jaki by kupić teraz akcelerator na Vodo2
? No bo chyba nic innego się nie opłaca ? Jezełi chodzi o akcelerator,
to oczywi¶cie jaki kupić patrząc na kartę grafiki, żeby to jak najlepiej
połączyć.

Czy opłaca się to wszystko teraz kupować (w najbliższym czasie) czy
lepiej trochę poczekać i dlaczego.
Zdaję sobie sprawe, że każdy ma własne zdanie na powyższe tematy, ale
może uda mi się wyciągnąć jaką¶ optymalną konfirurację :-)

Z góry wielkie dzieki za odpowiedĽ,

Jacek

P.S.

1. Może to bardzo lamerskie pytanie, ale co to jest i740 ?

2. Czy kto¶ z Was mógłby mi wyja¶nić pojęcia Direct3D, OpenGL i temu
podobne pojęcia. Może jakie¶ www ?