VA503+, ZIP atapi - dziwne rzeczy... (troche dlugie)

Autor: Grzesiek (grzegorz.meduna_at_zszosw.petex.com.pl)
Data: Tue 14 Jul 1998 - 09:12:10 MET DST

Witam wszystkich!

mam dwa pytania z pogranicza NTG:

1) dlaczego dmicfg uruchomiony pod 95 (wiem, wiem - to powinno chodzic
w trybie real procesora) wysadzil mi BIOSa w powietrze? na ASUSie nic
takiego sie nie dzialo. wiecej powiem: na ASUSie ten program nawet
dzialal pod 95. niestety FIC okazal sie byc malo odporny na takie
zabawy i po resecie otrzymalem smetny komunikat: BIOS ROM checksum
error... oczywiscie bez flasha sie nie obeszlo. swoja droga ten
awdflash tez byl jakis dziwny.. caly ekran smieci, na szczescie na
srodku miedzy smieciami mozna bylo dojrzec teksty.. jakos udalo mi sie
przebrnac przez to i, o dziwo, BIOS zaladowal sie normalnie.. ot. taki
rebus..
2) ZIP atapi. na plycie ASUSa chodzil bez problemu. to znaczy pod
dosem normalnie go nie bylo, po guest'cie byl, pod 95 byl.. a FIC? pod
dosem jest bez guesta (to niewatpliwie jakas zaleta). zglasza sie jako
B gdy w SETUPie nie ma drugiej stacji. po uruchomieniu guesta
przeskakuje na E. ale dziala. pod 95 sedes. jako B nie jest widziany.
znaczy ikonka jest, ale system(??) twierdzi ze dysk jest nie
sformatowany i oferuje sie ze go sformatuje na.. 402 MB(???). jesli w
SETUPie wpisze 'dla picu' stacje B (ktorej nie ma) to zip w 95 jest
widziany jako np. E i.. tez nie dziala.. z ASUSem jakos nie bylo
takich problemow..

jesli by ktos mogl cos podpowiedziec bylbym dzwieczny..
jeszcze raz przepraszam ze tu tak duzo o 95.. ostatni raz.. :)

pozdrawiam

grzesiek