Re: K6 266 czy PII 266, Riva czy i740- szukam porady.

Autor: Fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 14 Jul 1998 - 04:51:17 MET DST

>Procesor? Wolniejszy jest. Ja mam K6/200 i chwalę, a poza tym nie lubię
>monopolistów (taki uraz...) Na pewno nie planuj, że na razie procek
>tańszy, a potem kupisz lepszy do tej samej płyty. Kupowanie płyty "na
>wyrost" to bzdura (wiem z dowiadczenia) - lepszy procek to na pewno też
>nowa płyta.
W sumie racja ale sa wyjatki od tej reguly. Plyte trzeba kupowac z glowa
>Może lepiej być pól kroku za nowoœciami Intela w tyle, ale z kasš na
>peryferia?
>Viper czy i740 - bez zastanowienia Viper! Intel jest cieńszy (niekiedy
>do 10% - zależnie od typu testu). Ważne jest też wsparcie
TAk ale jakosc obrazu INTELa jest zdecydowanie lepsza a co do wydajnosci to
musisz wiedziec ze jak na razie drivery pod INTELA nie wykorzystuja w pelni
jego potencjalu(nie obsluguja na przyklad cacheowania tekstur w pamieci
video)
producenta:
>dla intela i740 to boczna droga, dla Diamonda video to priorytet.
>Diamond nie pozwoli na zestarzenie sie sterowników.
Kochanienki dla Diamonda sztandarowym produktem jest aktualnie karta oparta
na Intelu wlasnie i to do tego stopnia ze najnowszy Viper pracujacy na RIVA
ZX z 8 mb ramu nie bedzie puszczony na Europe.
Nawiasem mowiac to RIVA byla zaprojektowana jako karta chodzaca na PCI 66Mhz
i dlatego istnieja karty AGP ktory nie jest niczym wiecej jak rozszerzonym
standartem PCI 2.1.
RIVA ZX ktora pojawila sie calkiem niedawno jest chipem projektowanym
bezposrednio pod AGP i dlatego nie istnieja (moze pare wyjatkow sie
znajdzie) karty PCI na tym chipie. Chip ten ma dodana pelna obsluge AGP 2X
,trilinear flicker fixer i obsluga 8mb. Poza tym nie rozni sie od Rivy
efektami nawet wydajnosc jego jest podobna.
Poza tym wydajnosc wersji PCI i AGP w przypadku tego chipu jest praktycznie
identyczna. A poza tym jako jedyny chip potrafi trzymac tekstury w pamieci
komputera takze w przypadku gdy mamy wersje PCI. Konkludujac kupowanie RIVY
jako karty AGP uwazam za nieporozumienie znacznie lepszym wyjsciem jest chip
INTELA ktory zwlaszcza w przypadku DIAMONDA jest solidnym akceleratorem.
Oczywiscie nie odnosi sie to do wszystkich przypadkow. Na przyklad
posiadacze K6-2 praktycznie nie maja wyboru bo jak na razie to jednyie
NVIDIA wypuscila wersje sterownikow pod 3d NOW. Zreszta te reklamowe 1010
Winmark w Winbench 3d bylo osiagniete wlasnie na nich. Bo sam DIRECTX 6 daje
okolo 15% ktorego do tej pory nie ma. Voodoo 2 tez jest ok jezeli ktos
zamierza grac tylko i wylacznie Quake bo istnieje tylko wersja OPENGL pod 3d
NOW. Bez wykorzystania zestawu rozkazow 3d now K6-2 jest tak samo szybka jak
zwykla K6 (no moze poza szyna 100Mhz ktora wytrzymuja rowniez zwykle K6)
Wydajnosc aplikacji biznesowych jest na poziomie odpowiednika P2. Co by tu
jeszcze dodac. U kolegi na K6-2 292 (3x83) kompresja MP3 trwala parenascie
sekund dluzej niz na moim P 250 MMX (program layer 3 producer na HQ), ale
jego plyta nie potrafi rozpoznac procesora i moze stad ta roznica. W kazdym
razie Winamp chodzi u niego minimalnie szybciej.
W testach koprocesora (INFOPRO) jego komputer uzyskal wynik 2.9, a pracujacy
z ta sama czestotliwoscia P2 4.1
Moj MMX okolo 2.5
Taka jest sytuacja na dzien dzisiejszy ale ze rynek szybko sie zmienia
nalezaloby sie spodziwac poprawy (przede wszystkim wiekszej ilosci driverow
do kart graficznych optymalizowanych pod 3d NOW)

No to tyle
Pozdrawiam