Re: Jaka k. muzyczna PCI ?

Autor: Maciej Bartkowiak (mbartkow_at_et.put.poznan.pl)
Data: Mon 13 Jul 1998 - 18:30:51 MET DST

Andrzej Popowski wrote:

> Przetwornik tez jest Yamahy, YMF-730 podobno 18 bitowy.

Ooo, to mile.
Czy podjalbys sie zmierzyc SNR, THD i zdjac charakterystyke tej swojej
karty ? Bylbym bardzo wdzieczny ...

> Wzmacniaczyk
> jest skopany, az mnie korci aby powymieniac elementy (pewnie to
> zrobie, tylko troche wygrzeje karte). Na szczescie mozna go usunac z
> toru za pomoca zworek.

Czy mozesz potwierdzic, ze ten klon ma wyjscie SPDIF ?

> Nie sadze aby byla duzo drozsza. Mniej wiecej ten sam hardware plus
> softwarowy syntezator (64 glosy hardwarowe + 128 soft = 192).

Ale Yamaha sie ceni. Z tym, ze rzeczywiscie chyba ten model nie kosztuje
wiecej niz 100USD. Zastanawia mnie tylko, ze nic nie napisali o SPDIF.

> Droga
> bedzie karta sw1000xg, ale to chyba juz inne scalaki, 20MB (bity czy
> bajty?) probek w ROMie itd.

Dokladnie. Z tym, ze tak karta to taki "wypasiony" model z ambicjami do
robienia polprofesjonalnie muzyki, zas WF-192XG to okroja, multimedialna
wersja SW60XG. Pamietam, ze na SW60XG wielu muzykow narzekalo, ze mocno
szumi, nawet w porownaniu do DB50XG wpietego w poczciwe SB16 Pro. Ciekaw
jestesm bardzo, jak to wypada w wydaniu WF-192XG i tego klona. Moglbys
cos napisac ?

> Te P2 to jest potrzebne do softwarowego syntezatorka pracujacego w
> oparciu o modelowanie instrumentu, nazywaja to Advanced Sondius-XG.
> Syntezatorek jest zaszyty w driverach i pozwala na odtwarzanie 1
> glosu. Pozera przy tym 50-70% mocy PMMX 250. Jezeli puszczam midi bez
> Sondiusa, to zajetosc procesora wynosi ok 15% z efektami i 10% bez
> efektow.

Czy moglbys wiecej opisac, jakie mozliwosci ksztaltowania artykulacji
udostepnia ten Sondius ? Spodziewam sie, ze odpowiada na konkretne
kontrolery via MIDI. Czy jest to opisane w dokumentacji ?

pozdrowienia

--
Maciej Bartkowiak
Institute of Electronics and Telecommunication     fax: (+48 61) 8782572