Re: Kompresja mp3

Autor: Maciek Dobrzanski (macko_at_pds.net.pl)
Data: Mon 13 Jul 1998 - 17:27:53 MET DST

The Great Cornholio napisał(a) w wiadomości: ...
>Czy ktoś może tak szybciuchno mi wytłumaczyć na czym dokładnie polega
>kompresja plików dźwiękowych w formacie mp3 ?
>Filmy mpg to mniej więcej wiem ale muzyka ?
>Dzięki

Najprosciej:

- wyciecie wszystkiego co jest powyzej jakiejs czestotliwosci (tzn. mimo, ze
jest 44kHz (czyli w rzeczywistosci 22kHz) to i tak powyzej 17kHz wszystko
jest wywalane (wartosc wzialem znikad bo nie wiem jaka jest na prawde)
- podzielenie calego pliku na male klatki (tak jak w filmie)
- do kazdej klatki dobranie najlepszego algorytmu kompresji (dlatego sie
potwornie dlugo kompresuje, bo musi sprawdzic wszystkie mozliwosci)

--
C'ya,
Macko