Re: burdel przy win98

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Fri 10 Jul 1998 - 10:17:58 MET DST

Mariusz Slocki (mes_at_friko.onet.pl) wrote:
: Jeśli się nie zreformujesz to wypadniesz z gry.
: Twój pracodawca nie będzie z Ciebie zadowolony.

Sorry Winetou, ale to _jest_ propaganda. I to o miernej konstrukcji:
X ma szefa, X sie boi szefa, no to go szefem postraszmy... Piknie.

  A co kotus zrobisz, jezeli X _jest_ szefem? I dzieki madrej,
strategicznej, bla bla bla, decyzji wybral system F/X czy jakos tak?
I jezeli przez przypadek wlasnie jego firma wyroluje wszystkie
konkurencyjne, ktore zaufaly firmie takiej jak Microsoft?

  Tak wiec wypadna z gry ci, ktorzy wypadna. Czy akurat to beda ci,
ktorzy uzywaja Windows czy ci ktorzy nie uzywaja? Nie wiem. Ale tacy,
ktorzy nie beda potrafili wiecej niz cliknac na ikonke z logo MS moga
wielce sie rozczarowac za powiedzmy 40 lat.

: Wyobraź sobie, że to właśnie Windows (wprawdzie NT ale Windows)
: będzie systemem, który zdobędzie największą rzeszę zwolenników.
: A dlaczego? Bo to zwykli użytkownicy decydują na jakiej platformie
: będą pracować, a nie administratorzy systemów.

To niestety jest tylko zyczenie. Czasem mam wrazenie, ze "swiezosc"
MS udziela sie uzytkownikom jako zdziecinnienie (Bill jako wieczny
chlopak itd.)

  Jezeli np. maluch jest zachwycony konikiem bujanym, to czy jego zdanie
"wszystcy powinni miec konika" ma tak wielkie znaczenie? Czy z dzisiejszej
perspektywy komputery na karty dziurkowane nie sa zabytkami? Podobnie
caly ten Windows to juz w tej chwili zabytek. Jezeli AI wejdzie szerzej
do uzytku, to cale te chrzanienie o GUI i okienkach, FAT i partycjach itd.
pozostanie tylko dziecieca paplarnia (odsylam do bajki Andersena).

  Jakze swego czasu podobal mi sie George! To dopiero byl system! Ale co?
Bylo, minelo. Podobnie np. firma Borland. Tez juz jej nie ma. A pamieta ktos
MS Windows w wersji 2.0 ? Bo ja tak ;) I co - moze mam uwazac, ze 2.0 jest
"the best"? ROTFL Podobnie Nie-Te - taki sobie sytemik, po 2037 pewnie
juz nie bedzie _nigdzie_ uzywany.

  Nota bene: idea GUI jaka jest zawarta w Windows'ach nie jest orginalnym
pomyslem MS. X-Windows, Intuition, Motif, GEM, VMS - a wymieniam tylko te,
ktorych osobiscie uzywalem - zachowuja sie tak podobnie do Windows'ow,
ze laik moze przesiasc sie z jednego na drugi (jako uzytkownik) bez potrzeby
jakichkolwiek przygotowan! (Co innego programista - o... tu Windows'y
daja ostro popalic - chyba najgorszy system dla tworcow oprogramowania ;)

  Ale zgodze sie: 90% glupkow uzywa Windows, sytemu zaprojektowanego dla
niewybrednego, niezbyt rozgarnietego i naiwnego uzytkownika. I o to chodzi!

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin