Re: Jaka Riva, było:Re: VooDoo kontra reszta świata

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 06 Jul 1998 - 21:42:00 MET DST

marset_at_friko3.onet.pl (Mariusz Mierzejewski) napisał(a):

> [...]
> Możesz wybrać Diamond Viper V330 PCI - nie ma wej/wyj, ale jego
> sterowniki należą do jednych z najlepszych; STB Velocity 128 3D - ma
> wyjście TV OUT i też się dobrze sprawuje. Obie te karty są stosunkowo
> tanie. Najbardziej pdbajerowana, ale i najdroższa jest Elsa Victory
> Erazor - ma wyjście TV OUT i wejście Video (można jej użyć jako prostego
> frame grabbera - o jego działaniu słyszalem i wiele dobrego, jak i
> narzekania; ja osobiście widziałem raz Erazora w trakcie przechwytywania
> klatek video i zrobiła ona na mnie dobre wrażenie). Wydajnościowo

Niestety Elsa jest o 50% proces droższa od Vipera/Velocity co wybór
jej robi problematycznym ...

> Można też zastanowić się nad nową wersję Rivy, czyli Riva ZX - to
> poprawiony model.

Tylko AGP z tego co widziałem ...

> Przy instalacji Rivy trzeba pamiętać o przypisaniu jej w BIOS osobnego
> przerwania IRQ (jest tam taka opcja) i na czas instalacji zamienić
> polską klawiaturę na angielską w Win95. Tyle zrobił mój znajomy i
> wystarczyło.

Jest to potrzebne (klawiatura) tylko w przypadku wersji AGP, przy PCI
nie ma żadnych problemów z instalacją.

> Pozdr

Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl
GRAFINET S.C. www.grafinet.com.pl
 Zapracujmy razem na twój sukces ...