Jaka Riva, było:Re: VooDoo kontra reszta świata

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Mon 06 Jul 1998 - 08:42:31 MET DST

B. Dariusz Godlewski wrote:
> Super wytłumaczone. Wreszcie ktoś krótko i treściwie wyjaśnił problem.
> Gdybyś jeszcze powiedział mnie która karta z Rivą to najsensowniejszy zakup
> to za tydzień wprawdzie ubędzie mnie trochę kasy, ale mój pecet nareszcie
> będzie się czuł kompletny ;-)

Tego typu pytania są najtrudniejsze do odpowiedzi :-)
Możesz wybrać Diamond Viper V330 PCI - nie ma wej/wyj, ale jego
sterowniki należą do jednych z najlepszych; STB Velocity 128 3D - ma
wyjście TV OUT i też się dobrze sprawuje. Obie te karty są stosunkowo
tanie. Najbardziej pdbajerowana, ale i najdroższa jest Elsa Victory
Erazor - ma wyjście TV OUT i wejście Video (można jej użyć jako prostego
frame grabbera - o jego działaniu słyszalem i wiele dobrego, jak i
narzekania; ja osobiście widziałem raz Erazora w trakcie przechwytywania
klatek video i zrobiła ona na mnie dobre wrażenie). Wydajnościowo
wszystkie one stoją podobnie.
Można też zastanowić się nad nową wersję Rivy, czyli Riva ZX - to
poprawiony model.
Przy instalacji Rivy trzeba pamiętać o przypisaniu jej w BIOS osobnego
przerwania IRQ (jest tam taka opcja) i na czas instalacji zamienić
polską klawiaturę na angielską w Win95. Tyle zrobił mój znajomy i
wystarczyło.
Pozdr

--
		Mariusz Mierzejewski