Re: ASUS P2B + STB Velocity 128 ZX - problemy ?!

Autor: Piotr Krzynowek (PiotrK_at_act.com.pl)
Data: Mon 06 Jul 1998 - 03:28:46 MET DST

Łukasz Bajoński napisał(a) w wiadomości:
<35a84321.7280840_at_news.lublin.pl>...

>Ja bym podejrzewał pamięci ... Jakie masz ?
>Sam tydzień walczyłem z zawieszającą się Rivą, już zrobiłem chyba
>wszystko co było można, różne drivery, tweaki, nowe Biosy,
>spowolnienie procesora do normalnej wartości, nic nie pomagało.
>Dopiero w przypływie desperacji spowolniłem w BIOSie pamięci z 6222 na
>5333 i ruszyło !
>Naprawdę sam nie mogłem w to uwierzyć, samo win nigdy się nie
>wieszało, ze starą kartą Trio nie było żadnych probemów !!!

Niestety nie jest to wina pamieci mialem wczesniej zwykle 32MB SDRAM teraz
mam 100MHz (7ns LGS) i jest to samo. Dowiedzialem sie w miedzyczasie ze moze
byc to wina sterownika Vgartd.vxd wiec wyrzucilem wszelkie odwolania do
niego z rejestru i po restarcie powital mnie znajomy napis 'Blad ochrony
...', po kolejnym restarcie bylo juz wszystko ok. Czy ktos jeszcze ma jakis
pomysl ?!

>Co się niby takiego zmieniło w porównaniu z Viperem ?

W tescie Final Reality wyniki jakie osiagnalem przy zmianie karty z VIPER
v330 na Velocity 128 ZX wzrosly o ok. 10-30%, wydaje mi sie ze rowniez
dalszy plan jest bardzej wyrazny (chyba jest za to odpowiedzialny
mip-mapping) ale glowy nie dam. Oczywiscie bede czekal na odpowiednik
Diamonda ktory tak jak poprzednik na zwyklej Rivie byl wydajniejszy od
odpowiednika STB.